Rivotril a kratom
El56
Dobrý den.
Chci se zeptat zdali je bezpečné vzít si v 11 hodin Rivotril a v 22 večer 3 g kratomu.Mám velké úzkosti , Rivotril mám predepsaný ale nechci ho užívat , na kratomu mám bohužel závislost , zatím jsem u snižování dávky. Chtěla bych si místo kratomu na úzkost vzít Rivotril jelikož mi kratom už nefunguje ale zároveň potřebuji určitou dávku abych předešlá abstinenčím přiznakum.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den EI56,
těžko se mi doporučuje s ohledem na Vaše stavy a bez znalosti Vaší anamnézy, tato kombinace látek. Sama dle svého vyjádření máte zmatek, co preferovat. Oba problémy jsou docela vážné, proto bych Vám doporučila osobně konzultovat svůj stav s odborníkem a naplánovat další postup, aby to bylo pro Vás bezpečné. Zřejmě spolupracujete již s psychiatrem, který Vám předepisuje Rivotril. Ví o kratomu? Kombinace obou látek mohou zvýšit  nežádoucí účinky, jako je ospalost, halucinace, nevolnost, záchvaty a hlavně se vystavujete riziku předávkování.
Vedle toho spolupráce s odborníkem pomůže překonat i nepříjemné psychické stavy, podpořit v pokračování vysazování a udržení si následné abstinence. Spolupráce může probíhat ambulantně, pobytovou léčbou anebo nejdříve přes pobytovou detoxifikaci k následné ambulantní docházce. Je to na dohodě a Vašem rozhodnutí. Nebojte se a nezůstávejte na to sama, určitě si řekněte o pomoc. Pokud potřebujete kontakty na odborná zařízení v místě bydliště, napiště okres a my Vám je rádi poskytneme.
Budu ráda, když dáte o sobě vědět, jak se máte.
HS