Testování
Hanka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledne testování na přítomnost drog. Kde se da takove vyšetřeni zařídit, vyšetřeni bych si zaplatila sama akorát nevím kde se takové vyšetřeni provádí. Jsem z moravskoslezského kraje takže Praha je pro mě dost mimo rajón. Dekuju.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Hanko,
ohledně testování je možné využít zdravotnické zařízení - praktický lékař, nebo adiktologické ambulance. Často se testování nabízí v rámci léčebného ambulantního programu. Samotné testování řada odborníků nemá zájem dělat z důvodu nemožnosti dát záruku za abstinenci člověka, který přijde za nějakou dobu pouze na test. Testování je pouze jeden díl z celého obrazu fungování dané osoby v abstinenci. Roli v tom mohou hrát i finance- neplatí se pouze samotný test, ale i zdravotnický výkon + zpráva s výsledkem testu
Všechny tyo výkony se dávají k proplacení na pojišťovnu. Testovaný člověk však musí být v evidenci zařízení. Nevím, zda to testování máte pro sebe nebo pro někoho jiného, zda jako povinnost pro někoho nebo je to dobrovolné dokazování abstinence? Každopádně bych zvážila možnost využít podpůrného poradenství v odborném zařízení, kde mohou i testovat. Zde přikládám odkaz na stránky, kde jsou kontakty na zařízení v Moravskoslezském kraji https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Pokud jste s žádným odborníkem nebo zařízením nespolupracovala, zkuste se telefonicky obrátit na některé kontaktní poradenské centrum. Zde by Vás mohli lépe nasměrovat na konkrétní službu při znalosti místní nabídky.
Přeji hodně zdaru.
HS