Mohou Halucinogeny vyvolat bipolární poruchu?
Jan
Chvíli mam totiž pocit hrozné úzkosti a pak naopak euforie ale problem je že i mimo to co jsem pod vlivem.Není to bad trip a good trip to poznám.Proto se chci zeptat jestli můžou Halucinogeny nebo THC vyvolat bipolarni poruchu osobnost?Popř.Je to trvalé nebo jen na nejakou dobu jako tomu je tak třeba u drogové psychózy.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jane,
halucinogeny i thc patří mezi látky, které mohou způsobit psychické potíže, rozvinout poruchy a nemoci, které by jinak zůstaly v klidovém stadiu. Větší pravděpodobnost se týká člověka, který pro ně má z nejrůznějších důvodů predispozice. Mezi ně patří i výskyt psychických poruch, či onemocnění v rodině. Určitě není vhodné také kombinovat různé látky, aby nebyly podnětem k prohlubování obtíží.
Zde přikládám odkazy, kde jsou podrobnější informace:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
V případě, že máte dlouhodobější obtíže, doporučila bych Vám obrátit se na odborné adiktologické zařízení, kde můžete probrat Vaší situaci, získat informace a může Vám být poskytnuto i psychiatrické vyšetření. Kontakty můžete nalézt na www.drogy-info.cz pod rubrikou mapa pomoci, kde si zadáte kraj a typ zařízení. Nebo napište a pokusíme se Vám dáte také příslušné kontakty na zařízení ve Vašem kraji.
Pokud budete potřebovat se na něco dozeptat, napište.
Jinak přeji, ať se cítíte lépe a buďte na sebe opatrný a zbytečně se nevystavujte dalším užíváním rizikům.
HS