Následky po jednorázových užití
Tazatelka
Dobrý den,
Můj dotaz se týká možnosti trvalých následků.
Cca pětkrát v životě jsem užila na party emko nebo kokain,speed. Bylo to vždy s odstupem pár měsíců.
Za večer jsme ale vždy měli několik čar a kombinovali s alkoholem.
Je tu velká pravděpodobnost nějakých trvalých následků i pouze po požití těchto látek cca 5x?
Vím, že se to nedá určit na dálku, spíše zda se to vyskytuje, nebo až po dlouhodobějším užívání.
Je tomu už delší doba, nechci to opakovat, jen mi teď hlavou vrtá strach z případných následků.
Díky!

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Tazatelko,
díky za dotaz. Riziko trvalých následků je tu vždy, užívání návykových látek bych přirovnala k takové ruské ruletě: nikdy totiž přesně nevíte, co daná látka přesně obsahuje a co s Vámi konkrétní dávka udělá. Můžete mít předpoklady k rozvoji psychického onemocnění (např.dědičné), které se do této chvíle nijak neprojevilo, ale užitá látka může zapůsobit jako spouštěč. A to klidně i po jednorázovém užití.
Velmi nebezpečná je také kombinace návykových látek s alkoholem, jde o silnou zátěž pro Váš organismus, který nemusí koktejl látek zvládnout a může dojít až k celkovému kolabsu.
Také záleží na Vaší celkové kondici, kromě skrytých psychických potíží se mohou projevit i jiné dosud neodhalené zdravotní potíže, o kterých neměl člověk do té doby potuchy (epilepsie, onemocnění srdce atd.).
Ve zkratce: ani jednorázové užití drog není bezpečné a nikdo Vám nezaručí, že na Vás nezanechá trvalé následky.
Říkám si, jak Vás tato otázka napadla, zda pociťujete nějaké potíže nebo čistě ze zvědavosti?
Pokud byste měla potřebu o případných  potížích s někým více mluvit, můžete se obrátit například na nejbližší adiktologickou ambulanci. Ty jsou k nalezení zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Případně se můžete rozepsat více ve skryté poznámce.
Přeju fajn dny bez následků!
Zdraví Vás Andula Novotná