jak dlouho je pervitin aktivní
karel
dobrý den v pátek jsem v pul 12 v noci uzil pervitin v neděli jsem byl zastaven policii Čr dostal jsem test který vyšel pozitivní byl jsem na krvi otázka zní jestli po skoro 40 hodinách od užití drogy bude podle krevního testu aktivní normálně pervitin neužívám měl jsem to poprvé

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Karle,
před chvílí jsem odpovídala na velmi podobný dotaz se stejnou přezdívkou a tak předpokládám, že jste oba položil vy. Tentokrát jste upřesnil, že jste byl 40 hodin od užití pervitinu (šlo o první užití) testován policií. Screeningový test reagoval a tak jste podstoupil krevní laboratorní testy.
Pervitin je v krvi zachytitelný kratší dobu než v moči, přesto je to stále v řádu desítek hodin až několika dní. Vše závisí na spoustě proměnných ... pokud jste zdráv, tak čím méně často užíváte, čím méně kvalitní droga je, čím menší množství jí bylo, tím spíše bude v krvi méně aktivních metabolitů. Bohužel čas, který jste uvedl, že uběhl od užití, je stále v uvedeném rozmezí těch několika desítek hodin, až dní, kdy může být člověk de facto stále pod vlivem, tzn. že má v těle aktivní metabolity.
Nezbývá tedy než čekat na výsledky testů a doufat.
Tématu testování a řízení pod vlivem se po právní stránce zabývá Právní poradna APAS - odkaz zde. Podrobnější informace k této problematice zde. Spousta podobných dotazů je dohledatelná zde. Kdyby bylo potřeba, neváhejte se na Poradnu obrátit. Jejich služby jsou poskytovány zdarma.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.