aktivní látky v krvi
karel
dobrý sem mam prosbu s drogami nemám velkou zkušenost nic méně jsem o víkendu byl na party a použil jsem pervitin dnes me zastavila hlídka +- 40 hodin po užití otázka zní bude látka stále považována za aktivní na sobě jsem nic nepocitoval

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Karle,
píšete, že vás kontrolovala 40 hodin od užití pervitinu policie. Netuším jaký byl důvod - náhodná kontrola, nebo tip, nehoda? Tak či onak doufám, že se nikomu nic nestalo.
Policie nejspíš provedla na místě nějaké screeningové testy, je to tak? Jak tyto testy dopadly? Reagovaly snad na něco? Pokud ne, nejspíš byste nepsal, sedí to? Nebo policie usoudila, že s vámi není něco v pořádku z nějakého jiného důvodu (třeba právě ta nehoda)?
Pokud testy reagovaly, pak jste nejspíš podstoupil laboratorní testy z krve nebo moči. To, že screeningový test reagoval na nějaké metabolity neznamená, že jste byl pod vlivem. Znamená to pouze to, že jste v minulosti nejspíš nějakou látku užil a v těle vám kolují metabolity, které už nemusí mít vliv na to, zda jste schopen řídit. Teprve přesná hladina těchto metabolitů, případně hladina samotné původní drogy v těle, vypovídá něco o tom, zda jste byl pod vlivem návykové látky či nikoli. I proto je dobré v případě reaktivity screeningových testů trvat na testech laboratorních tak, aby se prokázalo, zda jste skutečně byl nebo nebyl pod vlivem.
Pervitin se vylučuje z těla v řádu desítek hodin až několika dní ... záleží na spoustě proměnných (individuálním metabolismem včetně užívaných léků počínaje, přes vlastní styl a způsob užívání drogy, vlastnostmi užíváné látky konče), i proto uvádíme takto široké rozmezí. Netuším, jak váš večírek probíhal, ani nevím nic o vašem zdravotním stavu, natož pak o užitém pervitinu ... i z toho důvodu nemohu odhadovat, jaký bude výsledek.
Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí.
S přáním, aby vám vše dobře dopadlo, a abyste si pro příště ušetřil podobné nervy buď delší pauzou od užití, nebo tím, že se mu zcela vyhnete,
Gabriela Minařík.