Informace
Starostliva
Dobrý den. Chci se zeptat, zda kdyz maji znamy doma porad susenou marihuanu v otevrene krabicce a taky ji tam bali, ale nekouri ji doma, jestli i to muze mit nejaky vliv na deti, ktere v te mistnosti pobyvaji cely den. Je sice mimo dosah deti, ale je tam porad citit. Tak jestli i to, ze ji maji porad takhle doma, muze nejak deti ovlivnit a jak konkretne? Moc se v tom nevyznam, tak dekuji za podrobnejsi informace a vysvetleni.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
vůni konopí způsobují vonné silice, terpeny, tyto nejsou samy o sobě halucinogenní, byť mohou mít vliv na vůni a chuť té které konopné odrůdy. Podobně jako marihuana s obsahem THC (účinná látka v konopí) voní i technické konopí, které obsahuje jen velmi nízké množství THC. Při čichání k rostlině nebo sklizeným palicím by se mohlo stát, že se do vašeho těla dostane malé množství THC. Nicméně jestli je rostlina uložená mimo dosah dětí, pravděpodobnost, že by byly touto látkou nějak ovlivněny (ve smyslu užití marihuany) je velmi malá. Na stranu druhou, pokud jsou lidé citliví, mají nějaké dýchací obtíže, může je intenzivní vůně marihuany dráždit.
Nezapomínala bych i na to, že čich je jeden z velmi citlivých smyslů. S různými vůněmi si lidé spojují různé věci, zeptejte se na niveu, indulonu, vůni ranní kávy nebo levandule u babičky ... děti, které vyrůstají v bytě, kde se nonstop vyskytuje marihuana, kde je tedy intenzivní marihuanová vůně, budou mít nejspíš dětství spojené právě s touto vůní. Je to to, co rodiče chtějí?
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.