Přítel začal intenzivněji pít a užívat drogy
Nikola1289
Dobrý den,obracím se na Vás s dotazem ,protože už nevím kudy kam ..Mám přítele ,který dlouhodobě užíval drogy než jsem ho poznala.Když už jsem s ním byla ve vztahu asi se dost hlídal, nicméně jsem si u něj všimla, ze ma rad alkohol a pak i pervitin ...Zacal delat i to ,abych to nepoznala ,ze kdyz se napil ,zmizel z domova a k tomu si šel koupit ještě drogy..Vzdy odešel tak na dva až tři dny..Tohle se opakovalo v průběhu čtyřech let s různou intenzitou po pár měsících,po měsíci ,po půl roce ..A v poslední době je to už každý týden.. Jsem psychicky na dně .Máme ročního chlapečka a jsem na rodičovské dovolené.. Sama nevím ,co delat ,jsem na něm i finančně závislá, rozejít se s ním v této situaci nemohu ,ale je to hrozne ,trpěla jsem i panickou attakou..V noci se vzbouzim lekanim, je to hrozne..Sama nemam vůbec zkušenosti s drogami ,ale je to to nejhorší, co se mi mohlo přihodit u partnera. Pritel toho vzdy lituje ,když se vrátí domů, chce s tím něco dělat, ale jak říkám, nevydrží to ..Bojím se ,ze i přestane chodit do práce a ja nevim ,co pak budeme dělat..Nevím ,zda je vubec možná nějaká rada..Je to hrozná situace.Ptam se někdy sama sebe, jak jsem zrovna ja mohla přitáhnout takového člověka..Ja která ma v životě řád ,vse delam pro deti a žiju zdravým životním stylem..Předem děkuji za odpoveď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Nikola1289,
děkujeme za Váš dotaz. Věřím, že Vaše současná situace opravdu velmi náročná. Proto bych Vám doporučila co nejdříve vyhledat službu pro blízké lidí se závislostí. To je přesně místo, kde se dá o problémech, které nyní v partnerském životě řešíte, zcela otevřeně mluvit a hledat možné cesty k jejímu řešení. Myslím, že může pomoci už jen mít možnost někde vše zcela bez cenzury ventilovat. Mluvíte také o panických atakách, poruchách spánku - myslím, že by Vám kolegové  určitě doporučili i vhodnou psychiatrickou péči. Protože pečovat o roční dítě a necítit se po psychické stránce vůbec dobře, může být opravdu neúnosná zátěž.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dobře dostupná, mohu Vás odkázat na Poradnu pro rodinu: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Jestliže je pro Vás Praha z ruky, zkuste se na ně obrátit po telefonu či e - mailu, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vaší blízkosti.
Píšete také, že Váš partner zmiňuje, že chce se svým braním něco dělat. Zkuste si najít moment, kdy budete oba v relatitvní pohodě a klidu a o celé situaci si promluvit. Bez obviňování, s tím, že vidíte, že je to pro něho zřejmě těžké abstinovat, ale že pro Vás je taková situace taky nezvladatelná a jak dál. Můžete nabídnout pomoc v tom, že partnera například doprovodíte do nejbližšího kontaktního centra nebo adiktologické ambulance. Informace, které Vám k takovému rozhovoru mohou být užitečné naleznete například zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Adiktologické služby ve Vašem okolí lze dohledat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce a přeji hodně sil!
Zdraví Andula Novotná