Srdce a pervitin
Tomas
Dobrý den. Od 17 do 21 let jsem užíval nitrožilně pervitin. Dnes je mi 30 a 9 let už drogu neužívám. V době užívání se mi stalo že se mi 2x extrémně rozbusilo srdce. Jednou jsem spadl na zem a chvíli se klepal a po druhé to přišlo po fyzické aktivitě a musel jsem to rozchodit. V obou případech to nebylo po užití drogy. Srdce mi busilo hrozně rychle a nepravidelně a ztrácel jsem vědomí. Naštěstí to pak přestalo. Teď posledni 2 roky pozoruji že mě obcas jakoby hodně bije. Cítím tep v hlavě když ležím, jednou večer mě to dokonce vzbudilo ze spánku. Bušilo mi rychle,byl jsem lehce spocený a zase jsem cítil těžkou úzkost. Někdy mi buší hodně rychle po malé fyzické zátěži jako třeba vyjití schodů. Dále mě tam nepříjemné tlačí. V posledním roce se mi udělalo asi 4x z ničeho nic špatně,hrozný pocit úzkosti a na omdlení. Ale pokaždé jsem to rozdychal jen jednou jsem nemohl pořádně ovládat nohy. Řekl jsem obvodnímu lékaři jen že mě tam píchá a občas se mi rozbuší srdce a mám pocit na omdlení. Poslal mě na ultrazvuk srdce a tam na nic zvláštního nepřišli jen mi pan doktor poznal že jsem kuřák. Dnes už ani nekouřím,drogy neberu už 9 let. Jak mám dál postupovat? Doktorovi sem nic o drogové minulosti neřekl ani nechci. Mám to dál řešit nebo počkat jestli to se zdravou životosprávou přejde? Je to jen občas,ale vzhledem k té minulosti mám strach. Bohužel vrátit to už nejde. Dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
děkujeme za dotaz. Dle toho, co popisujete a jakou Vám to způsobuje nepohodu, bych se nechala ještě vyšetřit k vyloučení závažných zdravotních obtíží. Vaše obtíže však mohou souviset i s panickými úzkostnými stavy, které se projevují bušením srdce, obtížným dýcháním, pocity závratí, zrychleným dechem a tepem atd. Příčinou těchto stavů může být cokoliv, nadměrný stres i náhlé změny v životě. Záchvaty jsou spojovány s celkovým psychickým přetížením, kdy spouštěčem panické ataky bývá jen malý impulz. Pokud by se jednalo o panickou ataku je řešením kombinace vhodných léků s psychoterapií. Nepodceňujte nic, lze to léčit, a lépe podchytit problémy včasně.
Snad je má odpověď dostačující, ale pokud byste potřeboval doplnit další informace, ozvěte se.
Držím palce
HS