žiadosť o pomoc
evanka
Prosím o pomoc pri problémoch ktoré sa týkajú podozrenia z drogovej činnosti s mojimi susedmi. Mám 77 rokov som žena ZŤP.Už dlhšiu dobu cítim, že sa niečo deje v byte nado mnou pre neznámy zápach v nočných hodinách. Pred Vianociami som volala Políciu pre zápach na schodišti, ale dokiaľ prišla Polícia, zápach zmizol.Poraďte mi prosím či mám kúpiť nejaký test, alebo na koho sa obrátiť o pomoc. Vo vchode paneláku bývajú starší ľudia, ktorí všetko ignorujú. Netrúfam si sama niečo urobiť, lebo nemám na to silu ani odvahu. Budem rada ak mi pomôžete. Ďakujem.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, evanka,
Váš dotaz byl zřejmě omylem do poradny zadán dvakrát. Kopíruji tedy svou odpověď i sem:
Dobrý den, evanko,
moc děkujeme za Váš dotaz. Těžko bohužel odhadovat, co se v bytě nad Vámi děje. Může jít opravdu o uživatele drog a Vy cítíte zápach užívaných látek (např.marihuana), v bytě se mohou drogy připravovat a nebo ani jedno z výše uvedeného.... Každopádně, i kdyby se Vám do bytu dostal (například světlíkem) zápach z užívané či připravované látky a Vy se ho nadýchala, jednalo by se o stopové množství, které by běžně dostupný test neodhalil.
Píšete, že byt se pronajímá, napadá mne, zda někdo z domu nezkoušel zkontaktovat původního majitele a sdělit mu své obavy. Je možné, že majitel netuší, co se v jeho bytě dějě a věc by rád řešil.
Jinak myslím, že jste udělala vše, co bylo ve Vašich možnostech - kontaktovala jste Policii, předsedu družstva....pokud bude problém dále eskalovat, apelovala bych na předsedu družstva, aby situaci řešil on. Úplně chápu, že ve Vašem věku a při zdravotním omezení, nemáte na řešení této situace, která se může táhnout a může být i nepříjemná, ani sílu ani odvahu. V případě přetrvávání problému tedy trvejte na tom, aby se situace nepodceňovala, v případě varny drog se může jednat o ohrožení celého domu (například riziko výbuchu).
Předsedovi družstva můžete také předat kontakt na právní poradnu APAS. Ta může poradit, jak v takové situaci bezpečně a účinně postupovat. Poradna poskytuje bezplatné právní poradenství v oblastech souvisejících s návykovými látkami. https://poradna.asociace.org/
Přeji, ať se podaří problém brzy vyřešit a Vy máte klidné dny.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná