drogy a AD
Zuzka
Dobrý den,
v pátek v noci jsme s přáteli byli na party a dost se to zvrtlo. Pod vlivem alkoholu jsem si dala kokain a později 3-mmc. Už něco přes 3 měsíce beru každý den 10mg escitalopramu na předpis a v pondělí se mi dávka zvedla na 15mg. Jsem si naprosto vědoma toho, co se mohlo stát a druhý den mi opravdu nebylo dobře, nevím, zda to byl serotoninový syndrom, nebo “pouze” dojezd. Pro jistotu jsem si antidepresiva včera nevzala a dnes zatím také ne (je neděle). Jak bych měla dále postupovat? Dnes už je mi mnohem lépe, ale přes to se bojím co by jakékoliv léky mohli zatím způsobit.
Mód dekuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zuzko,
omlouvám se za pozdější odpověď, možná v tuto chvíli bezpředmětnou. Myslím, že léky si už můžete opětovně vzít, asi bych začala na nižší dávce první dny, a dle vývoje stavu pokračovala na navýšenou dávku.
Do budoucnosti bych Vám nedoporučovala kombinovat AD s dalšími látkami včetně alkoholu, jinak Vám vždy hrozí významná dekompenzace a zhoršení zdravotního stavu, propad a prohloubení psychické nemoci.
Vedle toho jste zmiňovala tzv. serotoninový syndrom. Vznikne při příliš velkém účinku serotoninu, který vzniká při kombinaci SSRI antidepresiv s jinými sloučeninami zvyšujícími jejich účinek (kokain, amfetaminy, opiáty, LSD, inhibitory monoaminooxidáz, některé léky na zrychlení pohyblivosti trávícího traktu apod). Syndrom zahrnuje psychický neklid, bušení srdce, pocení, rozšíření zornic, svalový třes, zvýšení krevního tlaku a zvýšení tělesné teploty (hypertermie). Obtíže vznikají relativně rychle a syndrom může pacienta i usmrtit.
K vůbec nejrizikovějším typům drog, pro člověka s předpoklady k psychickým poruchám, natož pro toho, kdo se léčí s psychickou nemocí, patří halucinogeny, psychostimulanty a kanabinoidy.
Záleží na Vás, čemu dáváte přednost.  A kdyby bylo třeba, ozvěte se.
Za Drogovou poradnu
HS