THC a HHC
Jan
Dobrý den hlásím se k ACR a 22.3. bych měl mít nástup do Vyškova na výcvik mam za sebou vojenskou nemocnici kde mu údajně už dělali testy na drogy jak z moči tak krve chci se zeptat před tím než jsem šel na to vyšetření tak jsem si den před tím inhalovat takzvané HHC je to něco na způsob THC
Testy jsem splnil bez problémů a na žádné drogy jsem upozorněn nebyl. Od té doby jsem měl marihuanu dvakrát a to 14.1. a 20.1. jinak jsem užíval asi 4-5x denně HHC až do 12.2. když jsem si našel laboratorní rozbory destilátu který jsem užíval nebyl tam uveden žádný delta 8,9,10 THC. Prý se u armády dělají laboratorní testy kde dokáží vidět i 4 měsíce zpátky jakou drogu jsem užíval mají to napsáno na svých stránkách chci se zeptat zda myslíte že budu 22.3. pozitivní nebo ne ? Dneska odpoledne si koupím test na THC z moči abych se trochu uklidnil ale opravdu nevím jak to vypadá u té armády s těmi testy jestli jsou mnohem podrobnější a přesnější.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Honzo,
díky za dotaz.
Běžné testy reagují na metabolity THC (nejčastěji na 11-hydroxy-THC), ne na THC samotné, a protože se podle zatím dostupných (ale ne zcela spolehlivých a vědecky ověřených informací) nejspíš HHC metabolizuje jinak, většinou ho testy nezachytí. Z tohoto důvodu by vás teoreticky mohl uklidnit negativní výsledek testu z lékárny.
Pro vstup do Armády je skutečně třeba absolvovat lékařskou prohlídku, kde vás mohou testovat i na užívání návykových látek. Potvrzuje to například tento web. Test na drogy je tam uveden jako jeden z možných testů, nikoli prováděný plošně, kvůli kterým by vám byla odebírána moč a krev. Nepodařilo se mi ale dohledat žádné další informace o postupu, co by se dělo v případě positivních výsledků. Rozhodně je ale dobré přijít na samotné testy fit, střízlivý a dodržet doporučení před prohlídkou - zde.
Stále však platí, že užíváním HHC užíváte sice legální látku, ale látku, která mění vědomí podobně jako THC, byť možná s jinou intenzitou. Důvodem, proč Armáda takové testy dělá je fakt, že u povolání, kde se předpokládaná silná psychická zátěž a potřeba rychlého a jasného rozhodování, není žádoucí, aby byl člověk uživatelem návykových látek, které by mohly jeho pohotovost a rozhodovací schopnosti negativně ovlivnit (policisté, lékaři, záchranáři, nebo právě třeba vojáci apod.).
Je otázka, jaké testy dělá Armáda ČR. Přesné informace se mi nepodařilo nikde dohledat. V testech je možné sledovat různé metabolity a podle toho usuzovat na to, zda dotyčný látku užil, či nikoli. A jakmile se užívání HHC rozšíří a bude-li mít Armáda ČR zájem na testování užívání i této látky, je jen otázka času, než začne testovat i další metabolity, které užívání HHC odhalí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.