ondřej
AHOJ-NĚJAK SE MNE TEN ALKOHOL VYMKL Z RUKY -A ZAČÍNÁM MÍT NEJENOM ZDRAVOTNÍ POTÍŽE-JE MNE35-A POCHÁZÍM Z PRAHY. PŘEDEM DÍKY ZA JAKÝKOLIV-KVALITNÍ ODKAZ KDE BY SE MNE DOSTALO RADY -POMOCI. PIJU OD 14 A JIŽ TO PŘESTÁVÁM ZVLÁDAT-TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU PŘEDEM DÍKY ZA RADU,NEBO ODKAZ. ONDŘEJ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ve vaší situaci by bylo opravdu dobré navštívit někoho z odborníků osobně a o vaší situaci si promluvit a poradit se, jak postupovat dál. Můžu vám poskytnout nějaké kontakty, kam se obrátit. V Praze existuje několik AT poraden (ambulance zaměřená na problematiku závislostí, A - alkohol, T - toxikomanie). Adresy najdete na www.sananim.cz/dis pod rubrikou Kontakty (v databázi vám to vyhledá všechny pražské AT poradny). Doporučit vám můžu MUDr. Syrovátkovou z AT poradny na Praze 6, Pod Marjánkou 12 (budova polikliniky), tel 233 351 603. Pobytovou léčbu nabízí v Praze Psychiatrická léčebna Bohnice, Ústavní 91, Praha 8, tel 284 016 111, web www.plbohnice.cz a Oddělení pro léčbu závislostí VFN Apolinář, Apolinářská 4, Praha 2, tel 224 968 222 (-200), ale o tom, zda je to pro vás nejvhodnější varianta, by bylo dobré se předtím s někým z profesionálů poradit. Další možností by mohlo být občanské sdružení ANIMA (středisko terapie osob závislých na návykových látkách a jejich rodin), Apolinářská 4, Praha 2, tel 224 911 364, web www.anima-os.cz. Můžu vám nabídnout i odkaz na stránky sdružení Anonymní alkoholici http://www.sweb.cz/aacesko, kde najdete podrobnější informace o této organizaci, jejich principech a termínech setkávání - uvidíte, zda je vám to blízké a zda se je rozhodnete navštívit. Na dalších stránkách můžete najít v elektronické podobě publikaci Jak překonat problémy s alkoholem (MUDr. Nešpor) http://www.plbohnice.cz/index.php?page=7&subpage=4. Doufám, že vám kontakty budou užitečné a držím vám palce.