HHC
Venca
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Před necelými dvěma dny mě dal kámoš CBD z vapolizéru, teda tvrdil, že je to CBD. Jelikož prakticky nehulím a když jsem něco měl tak to muselo mít hlavně CBD a to bylo v pohodě ale i tak už jsem měl v plánu si nikdy nedat a mít čistou hlavu i kvůli tomu že mám svoji práci která mě baví a už jsem na tyhle “srandy” starý, táhne mi na 30 (Před tím jsem si dával cca jendou za 2-4 měsíce) Ale on mi po tom co jsem to našluklval (1 velký šluk) řekl že je to HHC což je nějaký sajrajt z THC, no a pak to začlo zvýšil se mi tep (podle hodinek cca 150tepů), měl jsem pocit že umřu a pak mě to na chvíli odtrhlo od reality a měl jsem i krátkou paranoiu, potom mě hodil domů, cukal jsem se v posteli když jsem se snažil usnout, přerušovaně jsem spal 15h a druhý den jsem měl tlak v horní části hlavy a pořád nejsem svůj, mám jak kdyby trochu úzkost, nemyslí mi to jako předtím a jako kdybych měl trošku otupené emoce a horší soustředění. Nejhorší je, že v rodině máme schizofrenika a od toho se odvíjel i ten můj “bad trip” ani jsem se nebál tak smrti jako, že jsem se zbláznil a ta droga ze mě udělala blázna a nebudu už moct dělat co mám rád a nebudu mít čistou hlavu. Z toho mám vlastně strach i teď, nevím jestli se mám objednat někam kde by mě radši vyšetřili pokud to zítřka nepřejde a já nebudu ok. Co myslíte? A kam se popřípadě objednat? Co vlastně tyhle drogy dělají? Rozhodí chemii v mozku a ta by se měla srovnat po vystřízlivění a když ne tak je to špatně. A srovnává se dlouho podle typu člověka, nevím jestli to neříkám špatně?
Děkuji za odpověď, Venca

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Venco,
účinky HHC jsou velmi podobné účinkům THC, jako jsou pocity euforie, zvýšená tepová frekvence a zlepšení nálady, ale mohou se projevit i nepříjemné stavy. Vždy však záleží na podaném množství a dalších faktorech daného jedince. Chápu Vaše obavy z možného rozjetí psychického onemocnění i vzhledem k rodinné zátěži. Obecně by měly nepříjemné stavy, které mohou souviset s předchozím užitím drogy postupně vymizet v horizontu dní, nejpozději týdnů, tedy u zcela zdravého člověka. Pokud se vyhnete dalšímu užívání psychotropních látek i alkoholu, dopřejete si odpočinek, nebudete se zbytečně vystavovat stresové zátěži, budete dodržovat potravinový i pitný režim, doplníte vitamíny a minerály, budete za pár dní v pořádku.
Pokud se i po několika týdnech nebudete cítit dobře a potíže budou přetrvávat, vyhledejte lékařskou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa. Pokud to chcete řešit dříve můžete se obrátit v místě Vašeho bydliště na psychiatrickou nebo adiktologickou ambulanci a objednat se na konzultaci, tím opravdu nic nezkazíte. Můžeme Vám případně dát kontakt, pokud nám dáte vědět odkud jste.
Snad tato odpověď je dostačujicí, ale budu ráda, když napíšete, jak se vyvíjí situace dále.
Buďte trpělivý a opatrujte se.
HS