fyzické projevy při abstinenci
Bára
Dobrý den,
chci se zeptat, jak vypadá člověk - fyzicky, půl roku po tom, co tvrdí, že již pervitin neužívá. - uživatelka bere (brala) pervitin asi 15 let.
Je možné přestat brát pervitin ze dne na den?
Dále mě zajímají abscesy v obličeji - kdy a za jakých podmínek vznikají?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
nemohu soudit takto na dálku, bez předchozího srovnání, jak ten člověk vypadal a zda i v průběhu tohoto půlroku abstinence se něco měnilo. Navíc každý je individuální a u někoho nadále projevy přetrvávají, kdy se po tak dlouhém období užívání organismus dostává do normy pomalu. Nevím, co máte na mysli abscesy v obličeji. Může to být kožní zánětlivý problém spočívající se zarůstajícími chloupky, nebo následek užívání drog nebo projev jiného onemocnění. Nerada bych tady dělala ukvapené závěry. Z povahy Vaší profese, kterou uvádíte ve skryté poznámce, můžete mít jistou odpověď v toxikologických testech, ze spolupráce s klientkou
nebo zda případně ten člověk spolupracuje s odborným zařízením. Pokud máte navozenou důvěru, otevřeně bych se bavila o svých pochybách či obav na setkání. Z dlouhodobého hlediska se vždy užívání projeví nebo to sám člověk sdělí, alespoň takovou mám zkušenost ze své praxe.
Postačuje takto?
Za Drogovou poradnu
HS