Marihuana
Artyom
Dobrý den,
byl jsem / jsem rekreačním uživatelem marihuany. Do nedávná bylo všechno v pohodě a po marihuaně vždy dorazil ten klasicky stav “zhulenosti” nebo jak to nazvat. Ale požití posledního nového modelu mi poprvé v životě 3x za sebou nastal velice nepříjemný stav. Oproti ostatním rekreačním prozitkum se dostavily stavy, které s rekreaci mají málo společného. Extrémně zvýšena srdeční činnost, nepříjemná úzkost doprovázena stavy které se jen těžce popisují (nutnost chodit a nemožnost být v klidu, nervozita, halucinace typu oddalování prostřední, nemožnost se soustředit, neustále sebekonrolovani apod.). Opravdu se to těžko popisuje. Ale ve zkratce něco úplně jiného než na co jsem byl zvyklý. Čím toto mohlo být tak náhle způsobeno ? Je možné, že model byl nějak chemicky upraven nebo se po nějaké době snaží mé tělo s touto drogou bojovat ? Nemohlo mi to dat a musím hledat důvody těchto stavu. Předem děkuji za čas a rady !
PS : vím ze je to droga, která určitým způsobem muže způsobovat mnou vypsané stavy, ale pro mne zarážející je ze doteď bylo vše v pohodě a vždy jsem si to užil a dostal jsem to co jsem čekal. Ale teď je to úplně něco jiného co opravdu nehledam.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Ano, něco takového se opravdu může stát. Bohužel není zpětně možné určit, jestli jde o silný model, nebo jestli byla tráva nějak chemicky upravena. Není tedy možné zjistit, proč máte po užití právě tyto stavy.
Při své práci jsem se mnohokrát setkala s tím, že tráva vyvolávala přesně tyto stavy. Někdy bohužel došlo i k toxické psychóze nebo vývoji psychiatrického onemocnění. Tráva už bohužel není jen tou lehkou drogou, na kterou se můžete spolehnout a nepocuchá vás.
Pokud vám mohu doporučit, tomuto zdroji se vyhýbejte. Samozřejmě by bylo dobré omezit teď THC úplně, než budete psychicky fit. Stavy by měly brzy odeznít. Pokud budou přetrvávat, neváhejte navštívit psychiatrickou ambulanci - pozor, objednací lhůty mohou být i v řádu týdnů. Vaše potíže byste měl konzultovat s odborníkem, pokud tedy neodezní.
Pokud chcete kontakt, napište nám, jaké máte poblíž větší město a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeji vám aby vám bylo brzy lépe, v případě dalších dotazů nás znovu kontaktujte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková