síla drog
Roman
Dobrý den,zajímalo by mne co je silnější extáze nebo pervitin. Děkuji za odpověd. A jak se to stává že lidé mývají halucinace po perniku, je to tím že dlouho nespí nebo se to může stát i pokud uživatel dodržuje spánkový režim?Nejsem uživatel,jen mne zajímá tato problematika.Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Romane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Na dotaz je těžké odpovědět, tím spíš, různé "modely" se mohou lišit, jak v kvalitě, tak ve skutečném složení.
Obě drogy jsou především psychostimulační látky, obecně, pokusím se to zjednodušit, je pervitin agresivnější drogou s mimořádným závislostním potenciálem.
Správně píšete, že halucinace, bludy a psychotické stavy často vyvolává vyčerpání, kdy uživatel neodpočívá, delší dobu nespí, nenají se a nedrží pitný režim a samozřejmě předávkování, či kombinování drog. Vliv na to může mít i setting, tedy nálada, ve které člověk drogu užije, nevhodné prostředí a atmosféra.
Je to velmi individuální, křehčí lidé, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, nebo trpí duševní nemocí, jsou vůbec nejohroženější.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Stačí takto? Kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.