extoška, dny poté
Brežněv
tak dva dny po užití E sem hrozně línej, moc toho proti normálu neudělám a radost z věcí a činností co mam rád, prožívám míň intenzivně. Smutek nebo úzkost ale nepociťuju nigdy. By mě zajímalo, je tohle taky ta post-extázová depka, nějaká její forma?

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že by to vcelku odpovídalo tomu, co nazýváte "post-extázová depka" - jinak se tomu obvykle říká "low midweek". Uvádím vám k tomu citaci z Přehledového článku o extázi, který v celém znění najdete na www.lf3.cuni.cz/drogy (tamtéž najdete i databázi tablet extáze, informace k testování extáze a článek o nebezpečných příměsích v tabletách, takže by se vám to mohlo i tak hodit) - a nedejte se mýlit, nejsou to žádné pochybné stránky propagující drogy, ale stránky Farmakologického ústavu 3. lékařské fakulty UK. Tedy slíbená citace, která by vám to mohla trochu osvětlit: "Většina víkendových uživatelů extáze všeobecně popisuje typicky zhoršenou náladu uprostřed týdne následujícího po celonoční párty, což odpovídá zhruba 2 - 3 dnům po užití MDMA. Tento jev je označován jako tzv. “low midweek”. Také např. ve studii Parrott a Lasky (1998) zaměřené na sledování vlivu MDMA na náladu a kognitivní funkce, bylo zjištěno, že 2 dny po užití byli uživatelé mnohem depresivnější, nespolečenští, nepříjemní a bez dobré nálady oproti kontrolní skupině, prostě “necítili se ve své kůži” [Parrott and Lasky 1998]". Doufám, že vám to takhle stačí :-) Kdyby ne, tak se ptejte dál. Jen podotek na závěr - méně je někdy více, zvlášť pokud jde o drogy. Takže s extází opatrně, abyste se zbytečně nevystavil větším potížím než rozlada uprostřed týdne.