závislost na heroinu
Eva
Jsem rok závislá na heroinu (nikdy ne i.v. aplikace). Kromě mého dealera to nikdo neví. Potřebuju se toho zbavit...cítím negativní vliv na tělo i kvůli finanční zátěži. Nemůžu si ale dovolit chybět delší dobu v zaměstnání a hlavně se o tom nesmí nikdo dozvědět :( Zkoušela jsem skončit sama (vzala jsem si dovolenou), abstinenční příznaky ustoupily zakrátko, ale nervozita, záchvaty paniky a de facto neschopnost fungovat se časem ještě zhoršovaly a potom mi skončila dovolená a musela jsem být fit do práce, takže... Jinak nevím, jestli to je důležité - jsem z Prahy, je mi 29 let, heroin nekombinuji s alkoholem, občas ale s marihuanou, kromě těchto dvou látek jsem nikdy nezkusila jiné ilegální drogy. Děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
No, jsou jistě i možnosti, jak se se závislostí poprat, aniž by bylo nutné absolvovat nějakou dlouhodobou rezidenční léčbu. Existují i ambulantní formy léčby. Jako nejlepší možnost se mi ve vaší situaci jeví obrátit se na Kontaktní centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel 283 872 186 - tam bych doporučovala zkonzultovat situaci a oni by vám jistě poradili, jak by bylo nejlépe postupovat (mohli by vás případně doporučit do Centra ambulantní detoxifikace a subtituce, které by také ve vašem případě připadalo v úvahu). Protože to vypadá, že asi pomoc odborníků potřebovat budete. Na tom ostatně není nic špatného - budete mít podporu a větší šanci na to, že se vám podaří se z toho vysekat. Ono začít abstinovat a vydržet abstinovat jsou dvě různé věci - ale to asi už sama víte, že to vytrvat v rozhodnutí je složité. Můžete také kontaktovat některou z AT poraden, tam byste případně mohla také ambulantně docházet, aniž by to muselo nutně ohrozit vaše zaměstnání. Víte, jen mě tak napadá, že znám mnoho lidí, kteří kvůli zaměstnání odmítali nastoupit do léčby tak dlouho, až se jim závislost rozjela natolik, že o to zaměstnání stejně přišli... Bylo by tedy fajn využít některý z těch ambulantních kontaktů a začít se svými problémy s heroinem něco dělat, jinak vám hrozí, že se dostanete do podobné situace. Držím moc palce a přeji hodně štěstí, ať se vám podaří to zvládnout. Když byste váhala nebo potřebovala další informace, tak klidně znovu napište.