Jak se toho zbavit?
FINda
Jak se mám konečně zbavit takového neduhu jako je kouření. Těchto dotazů jsou tu asi hromady, že? Už jsem to zkoušel, ale nemám dostatečně silnou vůli s tím přestat definitivně. Kde hledat podporu? Samozřejmě umím najít tisíc výmluv na to, že přestanu až... ale to rozhodně není cesta. Existuje nějaká možnost, vyzkoušená, úspěšná? Předem díky za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Předpokládám, že mluvíte o kouření tabáku. Samozřejmě, že tabák patří mezo drogy, dokonce mezi ty, které jsou legální a rozšířené, přes svou poměrně značnou rizikovost - nicméně, naše poradna se spíše zabývá problematikou nelegálních drog, proto vám v tomto nemůžeme zcela adekvátně poradit. Můžete se podívat na odkaz www.nekurak.cz, kde kromě mnoha zajímavých informací najdete vlevo na stránce pod rubrikou "Poradny" i seznam poraden pro odvykání kouření. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit například na Poradnu pro odvykání kouření při 1.LF UK, Studničkova 7 128 00 Praha 2, MUDr. Eva Králíková, CSc., MUDr. Kateřina Langrová, tel. 224 919 322, úterý 14,00-16,00 (mimo červenec a srpen). Na stránkách www.nekurak.cz najdete i kontakty na ostatní pražské i mimopražské poradny. Existuje i knížka Eva Králíkové a Jiřího Kozáka "Jak přestat kouřit" (nakl. Maxdorf - Jessenius), která by se vám mohla hodit. Jinak velmi držím palce a přeji hodně štěstí.