Jaké mám možnosti?
Cresth
Zdravím. V září 2002 jsem si dal první lajnu. Od tý doby si dávám tak každý měsíc 0,25 g který rozdělím tak na 2 čáry. Samozřejmě že peří. Hulím tak 2 - 3 špeky denně a občas si na kalbě dám tak dvě kolesa. Když to tak píšu, zní to opravdu neuvěřitelně. Je to asi závislost jako blázen. Jenže mám jeden problém - například v tuhle chvíli si to všechno uvědomuju. V tuhle chvíli ano. Ale potom přijdu zpátky mezi svoje kámoše a přijde mi to všechno úplně normální. Vím, že není. Vím, že hlavní vinu asi nesou právě ty kámoši, ale jaký způsobem se jich mám trhnou, když NECHCI ? ? ? Život mi takhle celkem vyhovuje... Dojezdy už taky nemám tak hrozný jako dřív a všechno vypadá squěle... Ale já vím, že jenom vypadá a stejně nedělám nic proto, abych se toho zbavil... Je to proto, že jsem línej to měnit? Nebo proto, že už jsem v tom fakt až po uši a není úniku? Jaké jsou moje možnosti ve Vašem pohledu? Já si totiž připadám jako v začarovaným kruhu, kdy si ve škole řeknu, že všeho nechám, přijedu domů a... ubalím si špeka. Předem díky za odpověď, Cresth (16 let)

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, máte velmi dobrý postřeh, že se jedná o jakýsi začarovaný kruh. Popravdě řečeno, udává se, že těchto kruhů je asi 5 - kruh společnosti (přátel), farmakologický kruh (absťáky), primární systém (droga jako součást vztahů mezi rodinou, partnery) .... ale dost teorie. Přestože to vypadá dost bezvýchodně, východisko to má. Jen je potřeba dost síli, odvahy a řešení musí být někdy i hodně radikální - například vyjasnit si pravidla styku s přáteli, příp. je omezit, vyhledat něčí pomoc.... Otázka je, kam až jste ochoten zajít a co vlastně chcete. PS někdy človět chce až když vlastně musí :-) Hezký den