THC
Lukas
Dobrý den, mám takovou nezvyklou otázku,ale dělám výzkumnou práci SOČ na toto téma, a tak by mě velmi zajímalo znát na ni odpověď. Rozhodl jsem se tedy, že se pokusím obrátit na Vás. Jde o toto: zajímalo by mě jak dlouho zůstává v těle THC(nebo alespoň nějaké zbytky) například po kouření marihuany. A jak dlouho po požití je v člověku takové množství, aby to testy na THC mohly odhalit? Předem děkuji za odpověď, Lukáš N.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslím, že otázka není pro nás vůbec nezvyklá. Jen se u nás v poradně objevuje v jiném kontextu - spíš se ptají lidi, kteří se obávají, že jim stopy THC najdou při testech na drogy a chtějí vědět, jak dlouho po posledním užití jim to mohou zjistit. Testy se dělají obvykle ze vzorku moči, test zachytí přítomnost THC obvykle několik dní až měsíc od posledního užití konopné drogy. Závisí to na intenzitě předchozího užívání a dalších faktorech, obecně bývá tato doba delší, když člověk předtím intenzivně drogu užíval, než když se jedná o jednorázový experiment. Neřeknu vám přesně, jak dlouho jsou stopy THC v organismu, testy z moči je detekovatelné tedy cca do měsíce, ale existují i jiné možnosti analýzy (např. ze vzorku vlasů), které jsou velmi neobvyklé a nákladné, ale zjistí THC pravděpodobně po delší dobu. Neznám přesně téma vaší práce, ale možná by vás mohly zajímat tyto odkazy: www.konopnedrogy.cz (stránky o oficiálním výzkumu kolem konopí Cannabis Users Research Project, zaštítěný Psychologickým ústavem AV ČR a katedrou psychologie FF UP Olomouc) a www.drogy-info.cz (velmi zajímavé stránky Národního monitorovacího střediska pro drogy adrogové závislosti).