Tehotenstvi-leky-marihuana
Marek
Dobry den, hadame se s pritelkyni cim tehotna zena vice ohrozi plod.Jednim alnagonem ci jednim jointem?Prasky nebo koureni?Ptam se ciste ze zajimavosti...Je jasne ze skodi oboje.Dekuji za odpoved.Marek.

Odpověděl: Jakub Minařík
Záleží na konkrétní látce a době těhotenství. Na začátku těhotenství mohou léky poškodit tvorbu orgánů a postižení je pak velmi vážné. Později dochází k poruchám fce, ale jednorázové užití nejspíš vážné poškození nevyvolá. Jen pro úplnost, vzhledem k tomu, že se spermie i vajíčko chvíli vyvíjí, tak existuje jistá možnost, že poškození vyvolají i látky užité před početím. Jednotlivé látky jsou z hlediska rizika hodnoceny v průběhu zavádění léčebného preparátu. Výsledky jsou pak vyhodnoceny a dle nich je preparát kategorizován: preparát je bezpečný (žádné riziko - kategorie A dle FDA) nebo riziko bylo prokázáno, ale jen na zvířatech či studie na zvířatech negativní, u žen nejsou známa žádná data (žádné riziko u žen - kategorie B dle FDA) studie na zvířatech pozitivní, u žen neprovedeny, nebo chybí studie u žen i u zvířat (riziko není vyloučeno - kategorie C dle FDA) riziko prokázáno, lék je možné použít jen ve vyjmečných situacích (riziko potvrzeno - kategorie D dle FDA), preparát je teratogenní a je absolutně kontraindikován v těhotenství (kategorie X dle FDA). Marihuana myslím patří mezi látky s určitým rizikem, nejsem si jist, do které kategorie přesně patří. U alnagonu je to totéž. Každopádně platí, to co píšete - škodí oboje, rozhodnout váš spor nelze.