Lucifer
Pracuje u vás ještě Bára Orlíková? Jestli jo,tak at mi poradí co mám dělat se svým přítelem.Dává přednost perníku přede mnou.Já nechci zandat,ale on si klidně i beze mě,a tak mě vlastně nutí dávát. Poradtě mi. Papa Lucifer

Odpověděl: Bára Orlíková
Sice už nepracuji přímo v o. s. SANANIM, pod které patří tato Drogová poradna, ale stále občas dotazy odpovídám. Na to, na co se ptáte, asi jednoduchá rada není. Obávám se, že pokud váš přítel dává přednost perníku před vámi, tak na tom se svým užíváním drog není už asi nejlépe. Ovšem obávám se taky, že pokud se necháte přimět, abyste užívala perník s ním a častěji, než předtím, tak na tom za chvíli budete stejně. Můžete s ním o tom mluvit, že vám jeho upřednostňování drog vadí, ale nejsem si jistá, zda to bude mít ten správný efekt, pokud vy drogy užíváte taky. Pokud byste po něm chtěla, aby s drogami přestal, asi budete muset udělat totéž - nevím, zda jste o této variantě uvažovala. Nejsem si totiž jistá, zda by se vám podařilo dosáhnout toho, že váš přítel i vy budete brát drogy méně často - kontrolovanější užívání už je za této situace iluze. Další variantou je vztah opustit, pokud máte pocit, že vás to ohrožuje víc, než je nutné. Ono to totiž směřuje k tomu, že pokud ve vztahu zůstanete a situace ohledně drog se nezmění, tak se rozjedete v perníku společně s přítelem a neukočírujete ani vztah ani perník... protože to časem nebude moc o partnerském vztahu, ale jen o drogách. No, pokud si vzpomínám, tak jsme se někdy minulou zimu bavily o tom, jak to máte s tou závislostí na pervitinu. Možná by bylo dobré se nad tím znovu zamyslet a rozhodnout se tak, abyste se pokud možno nedostala ohledně drog do větších problémů, než které řešíte teď. Hodně štěstí. Bára