thc v těle
Duff
Dobrý den,chtěl bych se prosím zeptat...
kouřil jsem marihuanu 19 let.každý den minimálně tři jointy.nikdy jsem nevyzkoušel žádnou jinou psychoaktivní drogu.jsem i abstinent od alkoholu,alkohol přimo nesnáším,i pivo.zhruba před 6 týdny mi ze dne na den došlo ,že to co dělám je hrozná kravina,zejména po zdravotní stránce psychické i fyzické.prostě jsem si řekl že už ty sračky dál hulit nebudu a již 6 týdnů jsem se toho ani nedotkl.asi tři dny jsem měl mírné nutkání si jointa zapálit .zhurba týden až 14 dní jsem měl veliké problémy se spánkem a příjmem potravy.v noci když už jsem usnul jsem se šíleně potil.tak měsíc jsem měl opravdu živé sny,ale opravdu hodně živé ,pokaždé když jsem usnul,zdál se mi nějaký horor ,který jsem musel po probuzení rozdýchavat a sny jsem si pomatoval i tři dny po tom.nicméně uz po prvním týdnu jsem si uvědomil ,že jsem mnohem klidnějsí ,došlo mi že jsem měl uzkosti ,ktere take zmizeli po prvním tydnu.ted to bude 7.týden abstinence.vše je naprosto v normálu.normálně spím ,normálně jím ,mysl čistá a k trávě mám již stejný odpor jako k alkoholu a hluboce lituji že jsem to kdy bral do ust .moje otázka zní,jak dlouho trvá ,než se z těla vyloučí veškeré thc ,z vlasů z tuků apod.kdybych měl jít ted na rozbor krve,našli by mi tam nějaké thc ? díky za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Duffe,
děkuji vám za dotaz. Výstižně jste v něm popsal to, co prožívá spousta klientů, kteří se hlásí do našeho projektu www.koncimshulenim.cz. Mluví o tom samém, co zmiňujete - sny, noční můry, pocení, problémy se spaním a usínáním, nálady, úzkosti ... a taky zlepšení. Takže děkuju moc.
Malá poznámka - někdy se člověk po vysazení tak nějak nadechne, nadchne a abstinování se zdá v prvních týdnech a měsících snazší, než by člověk čekal. Sem tam mluví naši klienti o propadu, když tohle prvotní nadšení vyprchá ... bývají to tak 2-4 měsíce, po kterých se nehulení stane rutinou. Všechno se z těla vyloučí a přijde stereotyp, naskočí obyčejné starosti, nuda, mohou se vrátit původní potíže, které hulení přebíjelo. Jak kdyby teprve pak člověk vyhodnocoval, co a jak chce dál. Kdyby se něco z toho dělo, není od věci najít si odbornou pomoc ... adiktologickou ambulanci, poradenské pracoviště, psychoterapii. Kdyby bylo třeba, ozvěte se.
Jinak pokud jde o testy ... s hulením je to složitější, právě tím, jak se ukládá v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje, může se stát, že má člověk, který chronicky dlouho užíval, positivní (o tom se mluví u laboratorních testů) nebo reaktivní testy (to se týká screeningových testů, které mohou reagovat i na metabolity) i řadu týdnů od posledního užití. Zpravidla se mluví o stropu kolem 2 měsíců. Takže v tuhle chvíli by se pořád mohlo stát, že budete mít testy reaktivní nebo positivní. Ale je jasné, že v případě laboratorních testů by bylo zřejmé, že jde o velmi malé množství, případně metabolity.
Stačí takto?
A hlavně Duffe, gratuluju!!!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.