Pravděpodobnost bad tripu
Petr
zdravím,mám dotaz jestli je možný v číslech vypočítat pravděpodobnost bad tripu po užití Průměrné dávky nějakého psychedelika.S tímhle dotazem klidně můžete počkat,není to tak důležite jako některé jiné problémy.Jen mě zajima jestli to je kupříkladu 10,20,50% nebo takhle.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
obávám se, že Vás zklamu, není to moc o procentech, spíš o pravděpodobnosti.
Konkrétní případy máme v dokumentaci, která je vázána lékařským tajemstvím, které respektujeme.
Set a setting - celkový průběh stavu po užití psychoaktivních látek může být dost nepředvídatelný. Netýká se to jen vlivu užité drogy, ale také dalších faktorů, které se opravdu velmi těžko statisticky zaznamenávají.
Jde o Set a Setting (celkové nastavení jedince + jeho aktuální psychický stav, životní situace, atd) - čím více je konzument zatížen aktuálními problémy, tím je větší pravděpodobnost, že se pod vlivem užité látky, umocní. Dále pak prostředí, kde je droga užita (neznalost prostředí, cizí lidé, hudba apod.)...Dobrý set a setting výrazně snižuje riziko vzniku tzv. bad tripu, ale ani to nezaručuje, že bude vše bez potíží.
U disponovaných jedinců, může i jednorázové užití vyvolat velmi vážné psychické potíže.
Mohu vědět, proč Vás to zajímá?
MK