Pervitin
Anonym
Dobrý den každý týden asi 3 měsíce už vždycky jeden den v tejdnu užívám pervitin, kouřením. Dám si vždycky 3-4 prášky. Začínám ale na sobě cítit, že se mi to zalíbilo, chci s tím přestat, bohužel se vyskytují v okolí kde tomu předejít nejde ani před tím utéct, nikdo mě nenutí mohu říct ne, ale když mi to nabízejí nejde odolat. Když mi určitý člověk řekne že mi nedá nic mi to nedělá, nevadí mi to, ale vždycky když to vynda přemýšlím dá mi nedá mi. Mám pocit že se že mě stává závislým a chci se tomu bránit. Prosím o radu děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anonyme,
díky moc za Váš dotaz. Přijde mi moc fajn, že vnímáte, že se možná Vaše braní pervitinu vymyká kontrole.
Přestat v prostředí, kde všichni berou, je asi ta největší výzva, kterou jen málokdo zvládne. Proto řada lidí užívající drogy využívá pobytových léčebných zařízení - aby se vymanili z prostředí, které je k braní svádí. Samozřejmě existují i ambulantní formy léčby, ty jsou ale právě náročné v tom, že zůstáváte tam, kde jste bral, jste tam navázán na komunitu uživatelů....
Každopádně pro začátek bych Vám doporučila vyhledat nejbližší adiktologické zařízení jako kontaktní centrum, adiktologická ambulance apod. Jejich pracovníci Vás vyslechnou a pomohou Vám hledat možnosti, jak Vám co nejúčinněji pomoci. Dá se s nimi mluvit úplně otevřeně, všechny informace zůstanou jen mezi Vámi. Koukněte do Mapy pomoci, dá se v ní vyhledat Vám nejbližší zařízení: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Určitě je dobrý plán zarazit braní v začátku, pervitin si Vás dokáže poměrně rychle omotat kolem prstu a nadělat s Vaším tělem i psychikou pořádnou paseku...
Držím palce a přeju, ať najdete cestu, jak z toho ven!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná