Prosím pomoc
JiLika
Dobrý den, zase jsem se napil tak, že jsem o sobě nevěděl. Léčil jsem se s psychozou s přiznaky schizofrenie kdysi,aniž bych zkusil drogy a vím, že jste mi kdysi radili at nepiju tak moc a k tomu dotazu. Mám asi pichnuti hmyzem, avšak bojím se, zda jsem neužil nějakou drogu, pry mě lidi odtahli abych si neubližil a ja pak zase běhal zpět na festival. Navíc si možná začnu budovat vztah, tak nechci být pro partnera nebezpečný. Hodně mi bušilo srdce, pač jsem byl pak ve stresu a vykládal své smutky, a to mě moc ranilo, protože si tak zakazuju kazit zábavu přátelům. Myslíte, že jsem si něco vzal? Já myslím, kdybych si píchl drogu, tak si to snad pamatuju.. Navíc kolem půlnoci jsem šel spát a kolem 5.až 7.ráno jsem již byl vzhůru tak pervitin vylučuju,ale nevím. Moc se omlouvám, že jsem tak chaotický. Plánuji začít víc ještě sportovat, makat na sobě tak abych na drogy nebo alkohol nemyslel a příště když budu moc ve stresu, že něco provedu, prostě na ten festival či jinou akci nepůjdu. Ale zároveń si řikám, jeď tam, ale nepij. Vím, je to těžké,ale mi je už ze sebe fakt moc špatně, mám v sobě trauma, vím, že se to nedá přepít, ale chovám se pak jak šílený. Předem dík za odpověď. Nechci být za alkoholika či sebelitostiveho blbečka ve vzpomínkach přátel či rodiny být. Přeji všem lásku a zdraví a usměv :-)

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, JiLiko,
díky za V áš dotaz! K Vašim obavám: těžko bohužel odhadovat, co jste pod vlivem dělal či nedělal, sám píšete, že jste o sobě nevěděl. Pokud máte obavy, že jste užil nějakou látku, můžete se sám otestovat. V lékárně prodávají orientační testy z moči, existují i multi testy, které dokáží odhalit různé látky. Cena těchto testů se pohybuje v řádu stokorun. Jen je potřeba se otestovat co nejdříve po případném užití. Také píšete o tom, že nechcete být pro svého potenciálního partnera nebezpečný. Jestli tomu dobře rozumím, obáváte se, že jste si látku dal injekční stříkačkou, o jejímž původu nevíte nic....pro Vaši jistotu se můžete nechat otestovat na HEP i HIV, ale až s odstupem cca 3 měsíců, vzhledem k inkubační době těchto virů.
Co mi přijde z Vaší zprávy jako velmi důležité je to, že píšete o traumatu, duševních potížích v minulosti, potřebě ty démony přepít a také o tom, že se to nedaří a chováte se pak jako "sebelítostivý blbeček". A že rozhodnutí na akcích nepít se nedaří.
Vaše plány, jak s tím pracovat, jsou moc fajn - sport, nejít na akce, kde mě to bude k alkoholu svádět apod.....ale někdy je holt ten "čertík" v nás silnější a my mu podlehneme. Neuvažoval jste o tom spojit se s odborníky a zkusit si s nimi o tom, co se děje promluvit? Třeba právě s jejich pomocí zmapovat chutě, kdy Vás přepadají a jak se s nimi vypořádat? O tom, co Vás k pití vede apod.? Možná by takové rozhovory mohly pomoci.
Zkuste se podívat do Mapy pomoci, lze v ní vyhledat ambulantní službu ve Vašem okolí, například adiktologickou ambulanci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať léto prožijete v klidu a bez takových nepříjemných zážitků.
Přeju Vám jenom vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná