RE: Benzodiazepiny
Jan
Zapomněl jsem dodat že právě za tu řadu mnou vyzkoušených léků jsem vystřídal hodně psychiatrů/psychologů buď jsou takový arogantní většinou a nebo mi prostě nesednou a pro mne je skoro nemožný se otevřeně svěřovat o svých problémech někomu v kom nemám úplnou důvěru... a hospitalizován jsem byl také asi 2x kde mi zkoušeli nasadit jiné léky ale bez úspěchu i jiné BZD než Xanax zkoušeli, také nefungovali. Můj dotaz tedy byl, jestli když přijdu za psychiatrem, jestli právě na základě mých dosavadních nezdařených pokusů najít jiný vhodný funkční lék než Xanax který by fungoval, Mi spíš ten Xanax napíše či se to bude zase protahovat a zkoušet jiné léky (jestli když řeknu že momentálně nevidím žádné jiné východisko zda na to přihlídne,Jestli mám nějáké právo na to aby mi byl lék napsán když nedokážu bez něj fungovat a žádné jiné léky mi nezabírají) i můj momentální pan psychiatr říkal že už ani není toho moc co jiného vyzkoušet že všechny nápady už vyčerpal a já v to přestávám taky věřit...jako jediné východisko momentálně z téhle situace nevidím nic jiného než ten Xanax jenže ten teď nemám k dispozici, žádné jiné léky mi nefungovali a když se to snažím sám přebít alkoholem tak je mi ještě hůř...
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Jane.
Díky za doplnění informací.Mrzí mě Vaše zkušenosti s přístupem odborníků. Jako pacient máte právo na adekvátní léčbu.Je však na lékaři, jaký postup či nasazení medikace zvolí a ne vždy je to přáním pacienta.  Mělo by to však být ku prospěchu pacienta. Píšete, že Váš momentální psychiatr vyzkoušel řadu nápadů a léků. Předpokládám, že je tedy možné s ním otevřeně mluvit o obtížích a domluvit se na medikaci.
Vzhledem k Vašemu věku jsou i Vaši rodiče dalším partnerem do debaty. Určitě bych psychické obtíže neřešila alkoholem či jinými nealkoholovými látkami, které naopak Váš stav zhoršují.
Věřím, že se Vám společně s psychiatrem podaří nalézt vhodnou léčbu, na které se Vám bude dobře fungovat.
HS