Hepatitida C
Martin
Dobry den, koncem dubna jsem byl v gay clubu. Jelikoz jsem byl bohuzel po rozchodu a pomerne opily, byl mi nekolikrat nabidnut kokain pravdepodobne s pervitinem. Uzivali jsme nekolikrat tri pres smotanou vizitku. Nyni jsem zjistil, ze i zde je pravdepodobnost Hepatitidy C, pokud by byl jeden z nich infikovan zloutenkou. Chtel jsem se zeptat, zda mate potvrzene pripady “pouze snupanim” a jak velka je pravdepodobnost prenosu, ze bych se mohl nakazit. Drogy neuzivam, toto bylo vyjimecne a velmi toho samozrejme lituji. Objednal jsem si test na zloutenku C, kterou si provedu po 10ti tydnech od rizika. Myslite, ze to ma smysll, jelikoz inkubacni doba je ruzne dlouha? Samozrejme si po trech mesicich dojdu na lekarske vysetreni a po pul roce jsem se docetl, ze by se melo zopakovat. Jen jsem se docetl, ze se test muze provest i po dvou mesicch, tak jsem si ho chtel provest pro svuj klid. Rizikove se nechovam.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím,
díky za důvěru. Je to tak jak píšete, laboratorní test má smysl po 2, spíš 3 měsících po události. Orientační "rychlotest" Vám napoví pouze o tom, jestli jste se infikoval před 3 a více měsíci.
Pokud jste z Prahy, přijďte za 3 měsíce do našeho Smíchovského Káčka a tam Vám kolegové udělají jak orientační test, tak i PCR test, bude li třeba a pokud by test vyšel pozitivně, můžete se rovnou domluvit a naplánovat ve spolupráci s IKEM nejmodernější formu léčby, tzn. perorálními tabletami po dobu 12, až 16 týdnů, bez vedlejších účinků, s téměř 100% odezvou a úspěšností.
Kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: 605 240 501
poradenská linka: 602 666 415(po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
Otestují vás i v kterémkoli dalším Káčku v Čechách, včetně poracovníků spádových terénních programů pro lidi, kteří užívají návykové látky, nebo Vám žádanku na laboratorní test vypíše praktický lékař.
Samozřejmě je nutné, abyste nejen nyní, ale i poté dodržoval pravidla HR (harm reduction) a minimalizoval tak možnost přenosu jak na někoho dalšího, tak na Vás a po 3 měsících se pro jistotu otestoval znovu. Sdílení šňupátka je rizikové chování, s případy krevního přenosu přes šňupátko jsme se, sice vzácně, ale setkali, buďte proto prosím na sebe i ostatní opatrný.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.