léčba
zoufalá
Dobrý den, dcera se svým manželem, oba 33 let znovu spadli do drogové závislosti. Oba prošli léčbou v komunitě, kde pobývali cca 3 roky. Zdálo se, že se dali do pořádku, ale narodila se jim předčasně dcera, která shodou nešťastných okolností je postižená - ve 4. stupni. Na jaře měla 4 roky. Rodiče tuto situaci naeustáli a vrátili se k drogám. My s manželem již vychováváme dceřinu 12 letou dceru, kterou máme v podstatě od narození. Můj dotaz zní, zda je možné, pokud se rozhodnou pro léčbu, aby ji absolvovali i se svou postiženou dcerou. A jaké jsou možnosti. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel na něj, bez detailnějších informací, nemám jasnou odpověď.
V České republice existují 2 komunity, které umožňují léčbu jednoho rodiče (většinou matky) společně s dítětem. Do léčby by tedy nemohli nastoupit oba, ale pouze jeden z nich. To, zda by komunita zvládla péči o Vaši vnučku, je právě to, co bohužel nedokážu odhadnout. Záleží hodně na tom, jaký je její zdravotní stav, zda vyžaduje pravidelnou speciální lékařskou péči atd. Nebojte se na ně ale obrátit a situaci s nimi probrat.
Jednou z  komunit, která nabízí léčbu matkám s dětmi, je terapeutická komunita Karlov: http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Nástupy do komunity se neřeší přímo s nimi, ale prostřednictvím Denního stacionáře SANANIM. Můžete je zkontaktovat zde:
Kontakt pro zájemce o léčbu matek (otců) s dětmi:
frankova@sananim.cz, preslova@sananim.cz
tel.: 702 036 237, 220 803 130
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Další komunitou je terapeutická komunita v Podcestném Mlýně:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/
Kontaktní osoba pro uchazeče o službu:
Bc. Jana Mátlová (sociální pracovnice): pondělí - pátek 9:00-15:00.
Tel.: +420 778 761 866, e-mail: socprace.tk@centrum.cz
Pak mě ještě napadá možnost, kterou nabízí Denní stacionář SANANIM. Matky s dětmi, které nemají bezpečné bydlení nebo nemají, jak zajistit péči o dítě po dobu léčby a z jakéhokoliv důvodu pro ně není zcela vhodná léčba v komunitě, mohou nastoupit do Dětského centra při Thomayerově nemocnici v Krči v Praze. Dochází pak do ambulantní 4 měsíční intenzivní léčby v Denním stacionáři, která probíhá ve všední dny od 8 do 16 a pod dobu léčebného programu se o děti stará personál Dětského centra. Matka přebírá péči vždy odpoledne, po návratu z léčby.
Určitě se obraťte na kolegy z Denního stacionáře, poskytli by Vám k této možnosti více informací.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
Praha 7
nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice)
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
Snad pro Vás budou tyto informace užitečné.
Držím palce a přeji hodně sil!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná