Pomoc
Certice
Zdravim potrebuji pomoc ohledne psychologa online ,jsem v usa a propadla jsem drogam nevim jak ale musim prestat je to silne a zavislost me nuti prehlizet zdravotni stranku,slysela jsem online psychlog date tip prosim 😒 skusenost mam od mlsdi koncim uz asi 20 let ted se ozyva zdravi dekuji mnohokrat cert

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Čertice,
píšete, že končíte s užíváním cca 20 let, momentálně se ozývá zdraví, píšete, že musíte přestat, že je to šílené. Ráda byste našla psychologickou online pomoc. Zmiňujete, že jste aktuálně v USA. Máte v plánu se do ČR vracet? A jak jste schopná komunikovat v angličtině? Vyhledala už jste nějakou pomoc v USA? Pokud ne, co vám v tom brání?
Obávám se, že na základě vašeho popisu situace, nebude pomoc online dostačující. I tak to však může být dobrý začátek. Píšete, že jste v USA, tam by bylo možné obrátit se na https://daausa.org, Drug Addicts Anonymous. Pokud trváte na psychologické pomoci v češtině, můžete se obrátit například na placenou platformu Hedepy. Problém však může být v časovém posunu, záleží, odkud z USA přesně jste.
Kamenná zařízení pro uživatele drog v ČR se věnují zejména klientům, kteří mohou na konzultace docházet osobně. Byť pandemie řadu služeb donutila pracovat online, stále je jejich prioritou pracovat face to face v osobním kontaktu. Přesto můžete zkusit kontaktovat kteroukoli službu z mapy pomoci -  ve vaší situaci by bylo na místě zkusit kontaktní centra. Pro pobytovou léčbu by pak bylo potřeba se vrátit do ČR.
Vnímejte prosím tyto řádky spíš jako možnosti. Na základě tak malého množství informací vám nedokážu lépe poradit. Kdybyste chtěla napsat znovu, třeba se i trochu rozepsat, neváhejte, budu ráda.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.