Jak dostat otce na leceni
Dany
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Můj tatínek je po léčení 2,5 roku a začal znova pít. Denně je schopny vypít i 1,5l vodky a takhle to táhnout treba týden pak zase týden treba Nepit.Potřebovali bychom poradit jak ho znovu dostat na léčení, když to odmítá. Jsme už docela hodně zoufalý. Předem dekuji za odpoved

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dany,
děkujeme za Váš dotaz.
Bohužel, dostat někoho do léčby, pokud ji sám odmítá, nebývá snadné a co hlavně, taková léčba nebývá úplně úspěšná. Člověk léčbu třeba i absolvuje, aby vyhověl ostatním, ale pokud sám nevnímá své užívání jako problém a nechce to změnit, nebývá odhodlání k abstinenci pevné a trvalé.
Chápu, že je pro Vás situace s Vaším tatínkem bolavá a jste zoufalí. Proto bych Vám velmi doporučila vyhledat službu pro rodinné příslušníky a blízké lidí se závislostí. To je přesně místo, kde můžete mluvit o tom, co se s Vaším tatínkem děje a jak jemu i Vám co nejúčinněji pomoci.
Takovou službu lze vyhledat v Mapě pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Myslím, že tam pro tento typ služby není přímo filtr, ale téměř všechny větší organizace zabývající se léčbou závislosti poradenství blízkým nabízejí.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dobře dostupná, můžete se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM.
Žitná 1574/51, Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Přeji hodně sil a jen vše dobré.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná