Suboxone-léčba
oxygene8
Dobrý den
Mám na Vás dotaz.Pres 10let užívám suboxone 2/05 užívám legálně od svého Psychiatra...Jsem na tom závislý za ty roky jako na denním jídle...Myslím si jak se znám,že léčba na tři a více měsíců je u mě bez efektu...Mám jednu léčbu za sebou a stejně jsem se vrátil pak k práškům...Chci se zeptat jestli je možnost u nás nastoupit léčbu s tím,že bych tam zůstal do konce života?Já to opravdu začínám nezvládat je mi blbě bez prášků někdy i po a nevidím žádné normální efektivní řešení než opravdu nastoupit někam kde budu moci být pod neustálým dohledem lékařů i třeba po zbytek života..Protože říkám zkušenost po minulé léčbě je ta,že jsem se opět vrátil k Suboxonu a už si ani nedávám žádnou naději na uzdravení...Děkuji i za negativní odpověď aspoň budu vědět jaké mám limity...S pozdravem oxygene8

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Oxygene,
tak to mě mrzí, že si nedáváte šanci na běžný život, po jedné zkušenosti s léčbou, jak píšete. Být na Vašem místě bych to zkusila znovu, za tu dobu se mohlo řadu věcí změnit např. ve Vašem nastavení. Z Vašeho dotazu vnímám kus motivace a nespokojenosti v současném stavu. Nepíšete, jakou dávku substituce užíváte a zda pouze substituci nebo i jiné léky.
Léčebné zařízení, kde byste zůstal zavřený do konce života kromě kriminálu, LDN apod. neexistuje. Berte to však s nadsázkou, že byste měl směřovat do těchto míst.
Raději bych Vám doporučovala odborné zařízení na léčbu závislostí případně psychiatrických onemocnění. Orientovala bych se na  léčebný pobyt v terapeutické komunitě, kde je léčba delšího charakteru cca rok), intenzivní nejen ve skupinách, ale i získáním dovedností vhodných pro běžný život- práce, vztahy, zážitky volnočasové. Po léčbě v komunitě je vhodné pokračovat v doléčování, abyste právě při obtížích po návratu do běžného fungování ještě využil podporu. Věřím, že to stojí ještě zvážit.  Pokud byste chtěl kontakt na některé komunity je možné znovu napsat. Nebo se můžete kouknout na stránky https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Budu však ráda, když se ozvete, jak jste se rozhodl. Zajímá mě to a držím palce v dalších krocích.
Naděje umírá poslední. HS