Můj bratr
Alien
Dobrý den, mám potíže z bratrem a nevím na koho se obrátit. Můj bratr užívá pervitin asi 20 let s přestávkami kdy byl ve vězení. Po abstinenci se bratr choval vždy celkem rozumně, ale po nějaké době se projevují následky. Např. Slyší hlasy, mluví o věcech které se nestaly a tvrdí stále že je v pořádku a že k doktorovi nemusí. Nevím jak ho přimět aby se šel léčit než bude zase pozdě a skončí ve vězení. Děkuji za radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den.
Chápu, že je to s bratrem více než komplikované a rád byste to nějak vyřešil. Bohužel léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a je třeba, aby bratr s pomocí souhlasil. Nejrozumnější by jistě bylo, pokusit se bratra motivovat k tomu, aby i on měl zájem na tom si dát svůj život do pořádku. Váš bratr v tomto ohledu není žádný začátečník a zřejmě sám ví, jak se bude jeho situace vyvíjet dále, když bude pokračovat v užívání drog. Předpokládám, že již slyšel o možnostech léčby, ať už ambulantní nebo ústavní formou.
Může se stát, že bude bratr opětovně uvězněn, ale i v tomto případě by se mu dala nabídnout odborná pomoc. V praxi už několik let fungují adiktologické služby, které spolupracují s trestanými v rámci výkonu trestu a mají dobrý efekt v navázání závislého člověka ke spolupráci a případnému zajištění léčby po propuštění z vězení.
Vy sám můžete s bratrem mluvit o tom, jak to prožíváte Vy, o obavách o něho, nabídnout doprovod do odborných služeb. Zároveň se musíte vymezit pro svou bezpečnost, že mu nechcete pomáhat v jeho braní a s tím souvisejícím stylu života, Zmiňoval jste jeho psychický stav, který je ovlivněn užíváním pervitinu a můžete se projevit i zvláštnostmi v chování. Doporučuji si více přečíst o pervitinu v odkazu na našich stránkách https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Domnívám se, že by bylo rozumné pro Vás, spojit se s nějakou odbornou pomocí, využít poradenství, které je určeno rodinným příslušníkům a mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace. Mohu Vám nabídnout pokud jste z Prahy a okolí:
Poradna pro rodiče a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud žijete v jiném kraji a chtěl byste odkaz na podobné specializované zařízení, napište a rádi Vám kontakt zprostředkujeme.
Snad jsou Vám poskytnuté informace k užitku. Přeji dostatek sil. HS