Kratom a ostatní léky
Kamil
Dobrý den, jsem po operaci páteře a jednou denně si dávám injekci proti krevním sraženinám. Chtěl bych se zeptat jestli se to může kombinovat s kratomem, protože ten mi vždy pomohl od bolesti.
Děkuji
S pozdravem Kamil

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kamile,
nedám Vám jednoznačnou odpověď.
Bohužel s čistým svědomím bez dalších informací Vám nemohu potvrdit bezpečnost užívání kratomu ve Vašem zdravotním stavu. Chápu, že se chcete zbavit bolesti.  Kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům, které pomáhají zmirňovat bolesti, ale stejně tak dobře vyvolává posléze podobné závislostní onemocnění jako např. heroin.
V ambulanci se nám objevuje čím dál více klientů, kteří mají potíže způsobené užíváním kratomu a z mého pohledu je rozhodně lepší se tomuto vyhnout. Zatím není dostatek odborných studií o kratomu a nedokážeme posoudit, jak užívání kratomu může mít dopad na zdravotní stav a interagovat s některými léky. Doporučila bych Vám zkonzultovat možnou medikaci na bolest s Vaším praktikem nebo při případné kontrole u chirurga. Také fungují ambulance pro léčbu chronické bolesti na které byste se mohl obrátit.
Přeji Vám zodpovědné rozhodnutí za své zdraví.
HS