Asi jsem se do toho zamotala.
Semzklamaná
Dobrý den,
už nějakou dobu šňupu pervitin cca 5 let, týden pauza, týden jsem pod vlivem, a tak různě. V posledních dvou letech se intervaly zkrátily.
Ale samozřejmě mi to bylo jedno, v té době jsem naprosto rezignovala na život. Nakonec jsem si ale našla skvělou práci a pomalu se začala dávat dohromady i po psychické stránce. Přesto mám stále potřebu brát, poslední měsíce je mi psychicky naprosto špatně už chvíli po užití, ani to mi ale nebrání. Už od dětství jsem měla problémy se škrábáním po těle, ale to co dělám teď je špíš koma, ve kterém si šíleně rozškrábu obličej ani o tom nevím . Dělám si to asi jako trest za svou neschopnost
Uvědomuji si snad všechny negativa , myslela jsem že práce, co mě baví to vyřeší. Když jsem sem tam pár dní čistá je mi dokonce strašně dobře, ale kdyz se naskytne možnost, neřeknu si ne…. ale chci! já už jsem ze sebe znechucená
Omlouvám se za sloh,
Ale uz nevím co to semnou je.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji vám za dotaz a za upřímnost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Pročítala jsem si, co jste napsala, a to hned několikrát. Vlastně se ani na nic neptáte. Je to tak?
Přesto mám z vašeho dorazu intenzivní pocit, že byste potřebovala nějak popostrčit, nakopnout, naštvat se, nebo něco takového, abyste se rozhoupala a zkusila věci změnit. Píšete, že vás už užívat nebaví, není vám po užití dobře, přesto v užívání pokračujete ... zní to, jakobyste se točila v začarovaném kruhu, jste sama z toho všeho znechucená, otrávená, nebaví vás to ... ale jak kdyby pořád chyběl ten poslední krok, poslední kapka. Napadá vás, na co vlastně čekáte, co by mohla být ta poslední kapka, co vás posune dál?
Kdyby to jen trochu šlo, ráda bych vás podpořila, abyste ten další krok udělala. A protože vím, že se ty začarované kruhy velmi těžko vidí, chápou a dává se jim smysl, když je člověk příliš blízko, když je jejich součástí, doporučila bych vám poradenství nebo terapii ... abyste měla příležitost podívat se na celou situaci s odstupem. V Praze bych vás odkázala na kontaktní centrum, adiktologickou ambulanci, případně denní stacionář, ale netuším, jaké jsou vaše možnosti a která města jsou vám dostupná. Ani jestli by vám něco takového dávalo smysl. Služby poraden jsou zdarma a poskytovány zcela diskrétně. Nikdo vás tam nesoudí. Cílem je pochopit a porozumět tomu, co se děje a zjistit, co by člověk chtěl a potřeboval dál.  Záleží tedy hlavně na vás, jestli by vám něco takového dávalo smysl, nebo byste chtěla aspoň zkusit, co to přinese. Spousta lidí odkládá další krok s tím, že zítra, příště, později ... a najednou zjistí, že už si tohle opakují několik měsíců nebo let. Takže jestli jste teď v situaci, kdy vás to štve, přimlouvám se: využijte příležitosti a DO TOHO! Není na co čekat!
S pozdravem a přáním odvahy udělat další krok,
Gabriela Minařík.