Recidiva
Bára
Dobrý den, mám dotaz. Jsem matka od 2lete dcerky a momentálně dochazim dobrovolně do adiktologicke poradny. Bohužel mé recidivy se začali stupňovat a momentálně jsme s přítelem se kterým máme dceru od sebe. Chce se k nám vrátit ale já vím že bych prostě začala brát pravidelně. Nemá pro mě pochopení a při 3 měsíční pauze měl dokonce i jinou ženu a ta mi to i sama řekla jinak bych to ani nevěděla. A to mě tak zneklidnilo že v tom opět lítám.On sám byl závislý na pervitinu a marihuaně. Teď je už prý 3 měsíc čistý od marihuany. Od perníku 3 rok. Ale nechce se mi tomu věřit zkrátka není pro mě není lehké že dne na den přestat. Místo toho jsme oba začali pít alkohol a myslím si že až dost pravidelně.To také spouští ty recidivy! Má otázka zní takto. Byla by možná léčba v TK karlov i s dítětem? Pokud možno co nejdříve a co nejrychleji. Jsem schopná si udělat domácí detox pod dohledem mé mamky s pravidelnými testy na drogy. Nemohu odjet někam na týden na detox jelikož přítel má stálou práci a tak se nemuze starat a dcerka je tak trošku nezvladatelna a moje maminka už je starší paní a aby nám ji hlídala prostě nepřipadá v úvahu, už takhle jsme ji přidělat dost starostí. Prosím o pomoc a předáme moc děkuji s pozdravem Bára.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Báro,
moc děkujeme za Váš dotaz.
Přijde mi skvělé, že chcete svoji situaci řešit a že hledáte cesty jak to udělat, aby Vám i dceři bylo společně fajn.
Nástup do komunity v Karlově společně s dítětem má svá jasná pravidla a jedním z nich je opravdu nástup přes detoxifikační pobyt v některém ze zdravotnických zařízení.  Domácí detox bohužel není dostačující. Je to nejen z toho důvodu, aby člověk nastoupil do léčby opravdu čistý, ale také jako ochrana Vás, pokud by se při vyabstinovávání dělo cokoliv nepříjemného a nečekaného.
Určitě Vám ale doporučuji obrátit se co nejdříve na Denní stacionář SANANIM, který zprostředkovává nástupy do TKK a sdělit jim Váš záměr nastoupit. Vždy se dá najít řešení Vaší situace, zájemkyň, které nemají možnost hlídání po dobu detoxu není málo a kolegyně Vám pomohou hledat způsoby, jak to řešit.
To, jak rychle by Váš nástup proběhl bohužel nedokážu říct, záleží na momentální naplněnosti komunity a  pořadníku a také na tom, jak budete v přednástupní přípravě aktivní a rychlá :-)
Kontakt pro zájemce o léčbu matek (otců) s dětmi:
Pracovnice Denního stacionáře SANANIM
tel.: 220 803 130, 605 212 175,
702 036 237
e-mail: frankova@sananim.cz, preslova@sananim.cz
Držím palce, ať se Vám vaše plány vydaří!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná