Nikotinové sáčky
Natálie
Zdravím, letíme v létě s přítelem do Egypta, a chtěla bych se zeptat, zda si s sebou můžu vzít do odbaveného zavazadla dva balíčky s nikotinovými sáčky, nebude s tím nějaký problém na kontrole? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Natálie,
děkuji za zajímavý dotaz na který se Vám pokusím odpovědět.
Máte-li na mysli nikotinové sáčky bez obsahu tabáku, není mi známo, zda a jakým způsobem má Egypt tuto problematiku upravenu, neboť se jedná o relativně nový produkt. Dosavadní celní předpisy ve vztahu k individuálnímu dovozu a vývozu se týkaly množstevních limitů tabákových výrobků (cigarety, tabák), nikoli nikotinu jako takového. V Egyptě je dovoz omezení na 200 cigaret nebo 200 gramů tabáku. Také není dosud známo, že by existovala plošná omezení nikotinových sáčků v rámci cestování v letadle. To znamená, že si je můžete přibalit s sebou do odbaveného zavazadla.
Doporučovala bych mít nikotinové sáčky řádně zabalené, uzavřené, v originálním obalu.
Pokud byste chtěla mít opravdu jistotu ohledně dovozu do Egypta Vám aktuální informace poskytne Velvyslanectví egyptské republikyhttps://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/adresar diplomatickych_misi/cizi_urady_pro_cr/egypt_velvyslanectvi_egyptske_arabske.html .
Snad tyto informace Vám budou k užitku. Případně se znovu ozvěte.
Přeji hezkou dovolenou. Hana Skořepová