Manikúra
Dany
Dobrý den, dnes jsem byla na manikúře. A manikérka mi stříhala kůžičku kolem nehtů. Na jednom bohužel až do krve. Po očištění mi přejela prst štětečkem s olejickem. Je tady možnost nakazit se HIV když by paní přede mnou byla HIV pozitivní a také ji jistě nehty přejížděla olejíčkem s tím samým štětečkem a třeba také krvacela. Je možnost se přes štěteček nakazit? Musím na to pořád myslet. Mam se obávat.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím,
díky za důvěru, chápu Vaše obavy. Myslím, že můžete být klidná, práce v těchto provozech a službách mají přísná hygienická pravidla, mezi která patří i to, že se používané nástroje po každém jednotlivém použití sterilizují, každý takový provoz a služba mají odpovídající prostředky a sterilizátor.
Na to, jak se o hygienu a minimalizaci rizik, respektive bezpečí a sterilitu používaných nástrojů v jednotlivých službách starají, bude nejlepší se zeptat přímo tam, vysvětlit Vám, jak to dělají, patří k jejich výbavě a je to ošetřeno pravidly i  zákonem.
Pokud Vás moje odpověď neuklidní, můžete se nechat bezplatně otestovat na některé nemoci přenosné krví, včetně HIV, stačí se domluvit s praktickým lékařkou/lékařem a ten Vám vypíše žádanku, případně Vás mohou bezplatně otestovat pracovníci některých neziskových organizací. Píšete do Drogové poradny, pokud jste uživatelka drog, nebo máte s užíváním zkušenosti, můžete využít i bezplatných služeb kteréhokoli kontaktního cetra, nebo terénnícch programů v ČR.
Přeji Vám vše dobré, kdybyste se ještě potřebovala na něco doptat, kdykoli napište.
Amrit Sen.