recidiva
anonymsk
Dobry den potreboval by som poradit. skoro 10 rokov som bol zavisly na pervitine a alkohole, prestal som tieto latky uzivat 9 rokov som bol cisty, zial uzivanie tychto latok mi zanechalo psychicke problemy. fobie, panicke ataky uzkostnu poruchu a depresie a diagnozu mam tiez emocne nestabilna osoba, na ktore sa uz spominanych 9 rokov liecim. Snazim sa viest normalny zivot podla moznosti pracujem v bare ako barman. Pred cca pol rokom som dostal skrat a vybuchol som opil som sa a uzil aj pervitin. Od vtedy sa mi zase zrutil svet zacal som sa este viac nenavidiet a prestal som znovu doverovat sam sebe. ovladol ma neskutocny strach ktory je doteraz vo mne. Pred mesiacom nastala druha recidiva tiez alkohol aj pervitin, neviem si to sam vysvetlit ze preco sa to stalo ked mi bolo z toho zle a este to aj z duse nenavidim. Mojmu okoliu a rodine sa s tym nemozem zdoverit nakolko by ma odpisali nezvladli by to vycitali by mi to a to by ani mne ani im urcite nesprospelo.Tak to len dusim v sebe a neviem to spracovat. Nemam sa s tym komu zdoverit. K tomu zivotu co som viedol sa nechcem vratit v ziadnom pripade.. Co by ste mi prosim vas poradili-odporucili? Na koho sa obratit? Ako sa s tou recidivou vyrovnat ako ju mam spracovat. od vtedy mam nocne mory kazdu noc sa mi s tym sniva budim sa na hrozny pocit vycitiek. je mi jasne ze jedine riesenie je ju uz nikdy nezopakovat.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. 10 let užívání pervitinu, byť je to dávno, není jen tak. Závislost je záludná a ráda si počká. Neprošel jste žádnou terapií, respektive léčbou závislosti, není divu, že jste i po tolika letech prošel relapsy s rizikem, že nejste dostatečně vyzbrojen, abyste předešel recidivě. Naprosto chápu, že Vám je a cítíte se nanic, bylo by chybou se v tom zbytečně dlouho utápět.
Doporučuji Vám nezůstávat v tíživé situaci sám, a ani poté, co se Vám uleví. Mám na mysli, abyste co nejdříve vyhledal podporu a pomoc, ať už odborníků, nebo svépomocného společenství lidí se zkušenostmi, podobnými Vašim, kterým se daří uzdravovat se a nacházet cestu ke spokojenému životu.
Znamená to zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, kteří mají, nebo měli problém s užíváním návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky pro poradenský rozhovor. Nesejde tolik na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobné zdravotnické zařízení, či neziskovou službu.
Získat mnohé můžete i tak, že zajdete na nejbližší míting svépomocného společenství Anonymních narkomanů, kteří mají na Slovensku, podobně, jako ve světě, velmi úspěšnou tradici.
Pomůže Vám i to, když otevřeně promluvíte o tom, co prožíváte, s někým z rodiny, blízkých, nebo okruhu bezpečných přátel, nejlépe podniknete všechny doporučené kroky, je celkem jedno, čím začnete, hlavně nenechávejte situaci "vyhnít".
První užitečný krok jste udělal, napsál jste nám, pokračujte dalšími. Uleví se mám a dozvíte se, co dalšího můžete pro sebe a spokojenější život podniknout, získáte pochopení, podporu, pomoc a především, naději.
Předpokládám, že žijete na Slovensku, napiště, kdyby tomu bylo jinak, abych lépe a zacílil kontakty pro Vás:
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
OZ Odyseus - Bratislava:
https://www.ozodyseus.sk/
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
https://www.anonymninarkomani.sk/on-line-stretnutia