Pervitin a mozek
Tomáš
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli amfetamin a metanfetamin může mít kladný vliv na myšlení jako třeba že když si dáte jednou za půl roku jestli vám to může pak zlepšit myšlení na nějaký čas?? Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
amfetamin i metamfetamin přechodně zvyšují výkonnost, a to i v oblasti kognitivních funkcí. Při správném dávkování (mluví se zpravidla o mikrodávkování), nemusí efekt překročit onu nepraktickou hranici, kdy člověk začne dělat zbytečnosti a zasekává se na dílčích činnostech, na jednu stranu má pocit, že dokáže vše a může studovat celou noc, zasekne se ale na jedné podružnosti, případně nad ránem odpadne a na zkoušku už nedorazí.
I v případě dobrého odhadu se efekt pohybuje v řádu hodin. Pokud si člověk dobře naplánuje dávku a činnostii odpočinek, může být po několik hodin výkonnější. Nicméně rozhodně to není tak, že by jednorázové užití mělo nějaký déledobější positivní efekt.
Netuším z jakého důvodu se ptáte, případně jestli máte nějakou jinou osobní zkušenost? Budu ráda, když se ozvete a dotaz upřesníte.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.