Už nikdy víc
Nik
Zdravím, už 8 měsíců jsem se svým nynějším partnerem a z toho 7 měsíců jsem čistá. Předtím jsem rok brala pervitin, se kterým jsem musela kvůli příteli skončit. Dal mi na výběr, buď on, nebo drogy. Vybrala jsem si jeho. První tydny byly těžké, brala jsem to totiž skoro denně a řekla bych i ve velkém množství. Je tomu ale pár dnů co mě z niceho nic přepadla strašná chuť se sjet a jediný co mě od toho odrazuje je pomyšlení na to, že by to přítel zjistil a já bych o nej přišla.
Nechápu, co mě to tak najednou po takové době popadlo.
Nejhorší je že se ta chuť stupňuje a je těžší a těžší přesvědčit se nekontaktovat svého starého dealera… prosím, co se mnou? Nechci do toho zas spadnout a přijít tak o milovaného člověka😔

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Nik,
předně - máte můj velký obdiv za to, že jste se dokázala v tak vratké situaci ozvat. Chápu to tak, že vám na příteli a vašem vztahu skutečně záleží a bojíte se, že byste o váš vztah přišla. Takže velké díky za vaši upřímnost a otevřenost. I díky tomu, že píšete, si říkám, že máte pořád velkou šanci zabojovat! Nevzdávejte to!
Předně - chutě občas přijdou a časem taky odejdou ... chodí ve vlnách a mohou se vracet i několik let. Často to bývá v emočně náročných situacích (positivních i negativních), při nějaké větší zátěži, stresu.
Píšete, že jste dokázala po roce užívání sama vysadit pervitin, máte tedy být na sebe za co pyšná! Gratuluju! Máte za sebou 7 měsíců abstinence ... a teď se začaly chutě vracet. Často se takové věci nedějí jen tak ... zkuste se nad svou současnou situací zamyslet s odstupem ... podívejte se na to, co vám v životě chybí nebo naopak přebývá ... nudíte se, vyprchala první zamilovanost a blíží se závazek, chybí vám adrenalin, děje se něco, s čím si nevíte rady a chcete od toho utéct?
Kdyby to šlo, doporučila bych vám zkusit zajít na poradenství nebo k terapeutovi. Můžete se zkusit obrátit na nejbližší kontaktní centrum a objednat si setkání na konkrétní hodinu tak, abyste se nemusela potkat s běžnými nízkoprahovými klienty. Co můžete tím, že chutě chvíli odložíte a podíváte se na to, co se to vlastně děje, ztratit?
Takovéhle situace mohou být začátkem průšvihu, nebo také příležitostí něco se o sobě dovědět, pochopit, proč v některých situacích dělám to, co dělám, které situace sabotuju a proč, čeho se bojím, před čím utíkám, co mi v životě chybí, s čím si nevím rady. Když bez rozmyšlení skočíte do pervitinu, pak tuhle šanci ztratíte. Ale to sama víte. Využijte ji, nic za to nedáte ... služby kontaktních center jsou poskytovány diskrétně a zdarma, stačí najít to nejbližší a objednat se. Případně zapátrejte po možnostech terapie v nejbližším okolí. Pokud byste potřebovala s kontakty pomoct, dejte vědět, která větší města jsou vám dobře dostupná, zkusila bych někoho doporučit.
Nik, držím palce, přeju odvahu a sílu podívat se na to, co se skutečně děje, a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, ať už by to bylo jakkoli.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.