Drogy a nemoc
Gravitin
Dobrý večír, chtěl bych se zeptat, zda si můžu dá nějakou drogu, blíže houby nebo LSD, když mám EB virus? Nebo co byste mi doporučili?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
veškeré drogy, jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv.
Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdykoliv jindy.
Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později.
Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měl brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky, přeji, ať se brzy uzdravíte.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová