Zavislost na drogách
Kumo
Dobrý den, můj syn 23 let kouří od 15 let marihuanu, občas užívání pervitinu. Cca před půl rokem (přesně nevím) začal s pervitinwm nitrožílně. Bydleli jsme spolu, v práci nikdy nevydrží více jak měsíc. Jelikož na mě byl již dlouhou dobu hrubý až agresivní (psychické týrání) nezbývalo mi než se "zachránit". Odstěhovala jsem se z nájemního bytu k příteli a on tak zůstal bez domova. Má sestra mu ale pomohla zaplatit ubytovnu a mě vyčetla že jsem se špatně zachovala. Na základě rady mojí lékařky jsem měla v plánu s těžkým srdcem s ním přerušit kontakt a doufat že když spadne na dno, uvědomí si že takhle žít nechce. Po výčitkach od sestry jsem s ním ale kontakt nepřerušila a platila mu 3 měsíce ubytovnu a posílala peníze po malých částkách na jídlo. On si našel práci, kde vydržel necelý měsíc. Posílal mi fotky jak je poštípaný od štěnic které na ubytovně jsou. Pomáhala jsem mu s hledáním jiné ubytovny, bohužel ale všechny jsou plné. Nakonec jsme našli pronájem bytu, který jsem mu po dlouhém váhání s realitkou vyřídila. Je to tak o 50 km dál než kde přebývá do teď a kde se pravděpodobně schází s lidmi kteří berou drogy. On si našel blízko nového bytu (tam se bude stěhovat asi za 2 týdny) novou práci. Je nadšený že bude důstojně bydlet. Tento byt mu financují já a nejsou to pro mě malé peníze (1 nájem +kauce+provize RK) s tím, že další nájemy si už bude hradit sám. Pořád dokola si říkámm zda jsem udělala dobře ale hodně mě přesvědčovala má sestra, že ona by prý asi své dítě úplně na dno spadnout nenechala. Já mu tedy po zkušenostech moc nedůvěruvěřuji že v práci vydrží a ani nevěřím že přestane s pervitinem a myslím si že skloubit užívání drogy s bezproblémovým chozením do práce moc nejde. Říkám si jestli jsem ho opravdu na to dno neměla nechat spadnout aby ho to donutilo zavislost řešit. Na druhou stranu si říkám že jsem mu dala ještě šanci. Ale obávám se že s pervitinem nepřestane a také proto, že má občas i špatné stavy (bojí se a neví čeho, myslí si že ho někdo sleduje apod.) že to stejně jak s prací tak s bydlením dobře nedopadne. Pak už nebude v mých silách pro něj něco dělat. Sama bych potřebovala psychickou pomoc (i když pořád to nějak dávám, možná díky příteli). Neumím si představit že ho opravdu nechám na to dno spadnout, že bude mezi bezdomovcema a fetakama a že to nakonec může úplně špatně dopadnout ale že je taky šance že by se mohl od toho dna odrazit a dostat se z toho. Třeba vyhledat odbornou pomoc a chtít se ze závislosti dostat. Teď jsme spolu v kontaktu hlavně přes telefon a často mu píši že mi na něm záleží a že bude mít ve mě oporu pokud se rozhodne s drogami skončit. Vím že ho k tomu nikdo nedonutí že musí chtít on sám. A ještě bych chtěla dodat že minulý týden mi oznámil že se nakazil hepatitidou C jelikož s někým sdílel jehlu a v K-centru mu dělali test a zjistili to. Prosím, můžete mi napsat na toto váš názor? Nemám se komu svěřit a vím že nejlepší je požádat o názor odborníky přes tuto problematiku. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a blízké a vše co je třeba zkonzultovat v osobním kontaktu. To se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Poskytujeme bezplatné služby, mohou být i anonymní. Stačí se jen objednat na uvedených číslech. Pokud se nedovoláte hned, buďte prosím trpělivá, v době, kdy kolegové hovoří se svými klienty, telefony nezvedají. Když budete volat na mobil, zavolají zpět hned, jak to bude možné. Můžete se klidně odkázat na mě.
Další řešení bych nechala až poté co se v osobním kontaktu poradíte, doplníte informace atd...
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 17,00 (po domluvě lze i v jinou dobu)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Tak držím palce!
Mějte se hezky, Markéta Kordová