Škrábnutí
Lucie
Dobrý den, předem se omlouvám za dotaz, vím že jste drogová poradna a já nejsem uživatelkou drog a doufám, že mě to ani nikdy nepotká. Těch lidí je mi líto a vy děláte záslužnou práci. Trochu můj dotaz s tímto tématem souvisí. Už jednou jste mě tady uklidnili a jsem Vám za to neskutečně vděčná. Včera jsem zjistila, že mám na ruce docela velké škrábnutí, které bylo rudé a způsobené určitě nějakým ostrým předmětem. Strup se mi na něm dělá, ale viditelně teklo jen pár mikroskopickych kapek při zmáčknutí rány. Ránu jsem vydezinfikovala a vymyla. Byla jsem jen brzy ráno v Lidlu nakoupit potraviny a jinak doma... Chci se zeptat, kdyby tam náhodou nějaký závislý člověk vytrousil jehlu po aplikaci drog ať už náhodou či úmyslně a já si jí nevšimla a zranila se, jaká je pravděpodobnost nákazou HIV nebo jinou chorobou? Asi jsem jenom přecitlivělá z těhotenství, ale když jsem četla pár článků, tak všude lidi straší atd... Moc Vám předem děkuji za odpověď a rovnou se omlouvám za hloupý dotaz...

Odpověděl: Amrit Sen
Lucie, opět zdravím,
díky za důvěru. Mám za to, omlouvám se a opravte mě prosím, jestli se pletu, že jste se ptala na totéž už 26.3., znamená to, že jste se v supermarketu škrábla, nebo píchla opakovaně?
(Kód dotazu a odpovědi 612224)
Jestli ano, pak platí, co Vám odpověděla kolegyně Novotná.
Absolvovala jste doporučené testy?
Ke dnešku, v každém případě, testy Vám budou dělat před porodem. Jak už víte, zmiňované nemoci, žloutenky B, C a HIV mají inkubační dobu cca 2 až 5, maximálně 6 měsíců, v zpravidla počítáme s 3. měsíci. Znamená to, že se můžete po 3. měsících otestovat znova.
Ošetřující, nebo praktický lékař/lékařka, když uvedete důvod obav, Vám bez problémů vypíše žádanku k laboratorním, tedy nejspolehlivějším testům, přestože si myslím, že se v tomto ohledu nemáte čeho obávat, jistota je jistota...
Stačí takto?
Přeji šťasné mateřství a krásné léto,
Amrit Sen.