Detox Kratom
Anonymní
Zdravím za 2.tydny mám jít na detox kvůli kratomu.. sám nevím jestli tam jít, protože mám hrůzu z abstinenčních příznaků. Už jsem zkoušel doma vysadit takže vím jak ten absťák vypadá a do čeho jdu. Beru ho zhruba půl roku. A chci se ho zbavit protože mě omezuje v životě. Hledám zoufalé nějaký způsob jak se vyhnout detoxu a vysadit ho doma např (vysazováním) myslíte že by to šlo takhle udělat ? I když jsem to zkoušel doma a nepovedlo se tak se asi tomu detoxu nevyhnu ale když si ten detox představím (místnost,postel,umyvadlo, bílé stěny) tak je to pro mě dost silná motivace abych pomalu vysazoval a vyhnul se tomu, moje otázka zní jestli nejsem najivni a mužů to malými dávkami to vysadit doma ? Pokud ne ?! dostanu na odvykačce aspoň něco na zmírnění toho absťaku, protože ty abstaky jsou tak nepříjemné že neusnu a budu bdělí do úplného vyčerpání. Díky za radu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Anonymní, zdravím Vás,
díky za dotaz. Rozumím, že je pro Vás odvykání od kratomu velmi náročné a je fajn, že hledáte vhodné cesty. Třeba právě detox, který máte domluven. To je skvělé. Píšete, že jste se o vysazení, již sám pokoušel a "nebylo to k vydržení". Jaká by byla ideální cesta pro Vás nedokážu odhadnout. Vysazování je vždy zcela individuální záležitost. Určitě existuje varianta pomalého a postupného vysazování. Bohužel v domácích podmínkách to i tak bývá často náročné.
Detox by Vám měl poskytnout bezpečné místo, kde budete mít na vysazení klid, nebudou Vás rušit jiné okolnosti (např. práce, domácí povinnosti, rodina apod.). Budete tam také pod dohledem zdravotníků, kteří Vám mohou pomoci nějakou medikací zmírnit příznaky odvykacího stavu (př. nespavost, úzkosti, aj.) a také Vás v odvykání popoří. Většina detoxů v ČR, je již daleko modernějších a není to pouze o malé místnosti s postelí a umyvadlem. Mnoho detoxů je vybaveno tak, aby Vám odvykání, co nejvíce zpříjemnilo.
Bylo by také vhodné zvážit, co bude dál po vysazení. Mnoho našich klientů (uživatelů kratomu) hovoří o psychické závislosti, kterou detox ani medikace nevyřeší. Ideální forma léčby je psychoterapie, která Vás v abstinenci podpoří a pomůže hledat Vám další vhodné strategie ke zvládání vašich životních obtíží. Pokud byste potřeboval, neváhejte se obrátit na nějakou adiktologickou službu nebo napište odkud jste a zašlu Vám vhodné kontakty.
Tyto služby je možné vyhledat ještě před nástupem na detox, kde můžete dostat mnohem více potřebných informací.
Stačí takto?
Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová