Test marihuana
Vojak
Dobrý deň,
rozhodol som sa skoncovať s marihuanou. Mam u seba poslednú dávku ktorú sfajcim, zrušil som všetok kontakt s dealeri. Chcem ísť do armády ale budú mi robiť testy na drogy. Ako dlho musím abstinovat aby bol výsledok negatívny? Mesiac už nefajčím pravidelne.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
co se týče doby prokazatelnosti z tělních tekutin, tak právě v moči se THC (účinná látka marihuany) drží nejdéle. Uvádím orientační údaje:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Musíte, ale brát v potaz, že toto jsou pouze orientační údaje. Vždy záleží na několika dalších aspektech:
1. na intenzitě předešlé konzumace
2. na kvalitě drogy
3. na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádat
Pokud chcete nastoupit do armády a projít testy, doporučuji přestat konzumovat zcela a abstinenci udržet. Cca za tři týdny si zkuste zakoupit volně prodejný test (v lékárnách jsou běžně k dostání, také se dají objednat přes net) a sám se otestujte, ať víte, jak si vedete.
Pokud byste měl potíže abstinenci udržet, tak se ozvěte, nasměrujeme Vás na pomoc.
Držíme palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová