Stimulant
TeknoPartyTeknoParty
Dobrý den myslíte že pervitin může v malých dávkách prospívat krátkodobe třeba při učení nebo manuálni práci prý to zvyšuje přesnost a rychlost tak mě zajímá jak velkou efektivitu to opravdu má? Napadlo mě že když už si dám tak to můžu nějak využít ale většinou mě baví jen to co mi dělá dobře takze toho moc neudělám hlavně když si dám dobře (hodně) tak jsem hrozně zasekaný v euforkach a říkám si že to je ten stav pro ktery to beru a je to příjemné brutálně a pak to chci zase ale když si dám málo na startu dne přes kapslí tak necítím nájezd a nemám nutkání si dát víc ale projeví se ta rychlost a přesnost aniž bych byl v tom stavu ale dojezd přijde i tak samozřejmě ale přijde mi že stačí jít v čas spát a do hodiny od vstanuti je to ok . Takže je pervitin v podstatě vykonny psychostimulant a v malých dávkách má neg. Účinky jen na psychiku? Nebo i třeba 10g denně může mít následky na zdraví ? Mám adhd a prý perník adhd tlumí ale spíš mi přijde že mě to přejede tak 5x víc než ostatní a strašně se soustředím nad blbostma třeba několik minut jedna blbost ale když si dám minimalni dávku tak tohle nemám ale zas vím že mám v sobě perník a chci zazit ty top stavy euforky tak si často dám znovu a znovu a pak už jedu normálně furt si dělám dobře třeba 2 dny dokud to nestihnu sehnat včas a přestane mě to bavit pak usnu s extrémníma vycitkama ty trvají max 3-4 dny pak citim jak se regeneruju a po týdnu se cítím úplně ready a staci si už jen dat a takhle furt dokola chytnu stav a jdu si za tím i kdybych se šel léčit jak prosím vás léčba odstraní ty chute ? Vše co se běžně dělá jsem zkoušel ale někdy to trvá i hodinu když třeba piju a chci si dát jak cyp!!! A pak si pro to prostě jdu a dám si a lítám dokud mě to nezačne dojebavat.. Je tohle ten koloběh o kterém se mluví u braní drog ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
TeknoPartyTeknoParty, zdravím Vás,
díky za dotaz a důvěru. Bohužel Váš dotaz zní velmi komplikovaně a zdá se, že jste v takovém bludném kruhu.
Popisujete, co Vám metamfetamin přináší a také, co byste od něho očekával. Pervitin na každého působí jiným způsobem a v jiných dávkách. Nelze tedy jednoznačně odpovědět, jaké dávky a jaký budou mít účinek na Vaši psychiku a zdraví. Vždy záleží i na dalších okolnostech. Vše, co popisujete jsou jedny z běžných účinků psychostimulancií a někdy v počátku užívání mohou být více v popředí a fungovat jako tzv. "samoléčba" dříve neřešených obtíží (třeba právě ADHD). V dlouhodobém horizontu však mohou přinášet nežádoucí účinky v podobě rozvoje závislosti, dalších psychických obtíží (halucinace, bludy, toxická psychóza, rozvoj úzkostných stavů a deprese, sebevražedné myšlenky, aj.). Metamfetamin způsobuje postupné poruchy paměti a motorických funkcí. V souvislosti s užíváním může dojít k přetížení organismu a selhání funkcí tělesných orgánů.
Bylo by vhodné se obrátit na některou z adiktologických služeb, kde Vám poskytnou poradenství a terapeutickou podporu, také si můžete s pomocí kolegů utřídit myšlenky. V zařízení můžete celou situaci v klidu probrat a ujasnit si Vaše postoje a motivace k užívání pervitinu, ale také i negativa. Kolegové Vám následně doporučí další vhodný postup.
Ve většině ambulancí pracují také psychiatři se specializací na návykové nemoci. Je dobré nebýt na to sám!
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, ráda Vám kontakty na vhodná zařízení zašlu.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová