Psaní DP a stresy
Diplomant
Dobrý den.
Jsem student posledního ročníku VŠ a snad za chvíli dokončím školu s titulem. Během studia jsem nikdy neměl problém se školou. Minulý rok jsem začal při škole pracovat a firma ve které dělám mi zadala diplomovou práci. V minulosti jsem již s drogami experimentoval, ale vždy jsem si odměřoval množství a měl to pod kontrolou. Na psaní diplomky nebyl moc čas a bylo toho hodně. Přes internet jsem si objednal 2-FMA a o víkendech jsem si touto substancí zvyšoval svoji výkonnost při práci na diplomce. Vždy jsem si odměnil množství a pak jsem si během dne párkrát přidal. Diplomku jsem stihnul, ale ke konci jsem na sobě začal pozorovat znatelný pokles motivace během týdne. S 2-FMA chci přestat, jenomže jsem s hrůzou zjistil, že jsem toho za necelé 3 měsíce spotřeboval celkem gram. Je mi jasné, že jsem narušoval produkci dopaminu a nyní jej mám nedostatek, ale mám nyní velký strach, že jsem si zadělal na trvalé poškození organismu. Chtěl bych se zeptat jaká je šance, že budu cca za 2 týdny v pořádku, nebo bych měl zajít na lékařské vyšetření? Dělal jsem si několik měření tlaku a vše bylo ok. Jinak sportuji a krom snížené motivace a špatné nálady nepociťuji nic zásadního, ale vidím že něco není OK a nelíbí se mi to.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
zvyšováním výkonnosti a nedostatkem odpočinku se tělo vyčerpá. Neumím odpovědět na vaši otázku, zda za dva týdny budete v pořádku, možná to bude trvat déle.
Tři měsíce jste své tělo napínal k výkonu a předpokládám, že jste moc neodpočíval.  Snížená motivace a nálada souvisí s vysazením 2-FA.
Mějte se sebou více trpělivosti, sportujte, mějte pravidelnou životosprávu a odpočívejte. Pokud by potíže, které popisujete, přetrvávali déle jak měsíc, možná by potom stálo za to, navštívit Adiktologickou ambulanci, kde by s vámi vaše problémy rozebrali.
Za Poradnu, Dana Pěčová